این بار، تراکتور و ذوب‌آهن در جام حذفی؛ به وقت انتقام

این بار، تراکتور و ذوب‌آهن در جام حذفی؛ به وقت انتقام

پایگاه خبری فوتبالی- 14 روز بعد از شکست عجیب و غریب تراکتور از ذوب‌آهن در تبریز و رقم خوردن آخرین حضور پاکو خمز روی نیمکت تبریزی‌ها، حالا دو تیم در یک‌هشتم جام حذفی برابر هم قرار می‌گیرند.

به گزارش فوتبالی، دیداری که برای میزبان، انگیزه‌های انتقامی زیادی دارد. هر دو تیم سابقه قهرمانی در جام حذفی را دارند و رویارویی قبلی‌شان در جام حذفی، یک درام واقعی فوتبالی بود.

* یحیی از راه دور

  بعد از حضور نصرتی به عنوان نفر اول کادر فنی برابر نساجی، در این بازی همه چیز نیمکت تراکتور به حمید مطهری سپرده شده است. ولی واقعیت این است که کنترل تیم از راه دور در دستان یحیی گل‌محمدی است که فعلا مجوزهای لازم برای نشستن روی نیمکت، برایش صادر نشده است. درحقیقت مطهری، پل ارتباطی تراکتور و گل‌محمدی است. 

* ربیعیِ متخصص

  6 برد، یک مساوی و 2 باخت؛ ربیعی چنین کارنامه‌ای برابر تراکتور دارد. این آمار بخصوص وقتی کفه را بیشتر از همیشه به سود سرمربی ذوب‌آهن می‌کند که بدانیم او هر 4 رویارویی آخرش برابر تراکتور را برده و تنها یک بار دروازه تیمش باز شده است.

 2 سال پیش، ربیعی با مس رفسنجان در همین تبریز برابر تراکتور در جام حذفی قرار گرفت و پس از تساوی بدون گل، توانست در ضربات پنالتی تیم سولدو را شکست داده و از گردونه بازیها، بیرون بیاندازد. ربیعی در 8 تقابل آخرش با تراکتور فقط یک بار باخته است.

* آن جدال محشر

8 سال پیش بود که دو تیم در نیمه‌نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند. دیداری به میزبانی فولادشهر بین ذوب‌آهنی که مجتبی حسینی را روی نیمکت داشت و تراکتوری که هدایتش برعهده امیر قلعه‌نویی بود. آن رویارویی، یک نمایش فوتبالی تمام‌عیار بود. ذوب‌آهن با ضربه احسان پهلوان در دقیقه آخر نیمه اول گل زد. تراکتور در آخرین دقیقه نیمه دوم با گل فرزاد حاتمی، بازی را مساوی کرد. در همان ابتدای نیمه اول وقت‌های اضافه، محمد ابراهیمی گل دوم تراکتور را زد. ذوب‌آهن دقیقه 120 با پنالتی بنگتسون به بازی برگشت و درحالیکه همه منتظر سوت پایان و ضیافت پنالتی بودند، محمد نوری دقیقه 1+120 گل سوم تراکتور را زد و آنها در خانه حریف، جشن فینالیست شدن گرفتند.

* تراکتور در جام حذفی

تراکتور سابقه رسیدن به 5 فینال جام حذفی را دارد و در 2 تا با جام قهرمانی، دور افتخار زده است. در 9 دوره اخیر جام حذفی، تراکتور 3 بار در فینال حضور داشته و هر 2 قهرمانی‌اش هم در این بازه زمانی رقم خورده است. آنها در مرحله قبلی بدون اینکه بازی کنند و با رای انضباطی، 3 صفر برابر چوکا تالش برنده و راهی این مرحله شدند.

* ذوب‌آهن در جام حذفی

ذوب آهن هم به مانند تراکتور، 5 بار یک پای فینال بوده ولی آنها 4 قهرمانی در این بازیها، کسب کرده‌اند و بعد از استقلال و پرسپولیس، سومین تیم پرافتخار جام حذفی هستند. ربیعی و تیمش در مرحله قبلی، 3 صفر آکادمی فوتبال کیا را شکست دادند و به این مرحله رسیدند. ذوب‌آهن که در 7 دوره اخیر جام حذفی، جایی در فینال نداشته‌، در کنار سپاهان و پرسپولیس، یکی از 3 تیمی است که توانسته در دو دوره پیاپی، قهرمان جام حذفی شود.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی