شاهکار طارمی در بامداد یکشنبه؛ این پاس گل از گل هم زیباتر بود! (ویدیو)

شاهکار طارمی در بامداد یکشنبه؛ این پاس گل از گل هم زیباتر بود! (ویدیو)

پایگاه خبری فوتبالی- پورتو با درخشش طارمی با 3 گل تیم چاوز را شکست داد.

به گزارش فوتبالی، مسابقات هفته سی‌ و دوم پریمیرلیگ پرتغال از شب گذشته آغاز شد و ساعتی پیش تیم اسپورتینگ لیسبون موفق شد با پیروزی 3 بر صفر مقابل پورتیموننزه قهرمانی‌اش را در رقابت‌های این فصل قطعی کند.

حالا دیگر دو تیم بنفیکا و پورتو باید برای نایب قهرمانی بجنگند. اسپورتینگ با پیروزی مقابل پورتیموننزه 84 امتیازی شد. از ساعتی قبل هم پورتو در زمین تیم ته جدولی چاوز به زمین رفتن. پورتو قبل از این بازی با 63 امتیاز در رده سوم بود و بنفیکا که فردا شب با فامالسیائو بازی دارد با 76 امتیاز در رده دوم است.

پورتو امشب در حالی به مصاف چاوز رفت که بر خلاف مسابقه قبلی مهدی طارمی را در ترکیب اصلی داشت. طارمی در بازی هفته گذشته مقابل اسپورتینگ قرار گرفت اما طارمی در ترکیب اصلی نبود و از دقیقه 80 به جای اوانیلسون به زمین رفت.

اما امشب طارمی و اوانیلسون زوج خط حمله پورتور را در مقابل چاوز تشکیل دادند. در دقیقه 27 چیکو کنسیسائو فرزند سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو موفق شد گل اول تیمش را بزند.

یک دقیقه بعد از این اتفاق «پیوس» بازیکن چاوز با دریافت دومین کارت زردش از بازی اخراج شد. در دقیقه 43 ژوائو مندز یک گل دیگر هم برای پورتو زد اما این گل پس از بازبینی توسط داور مردود اعلام شد. در حالی که به نظر می‌رسید نیمه اول با همان یک گل به سود پورتو تمام می‌شود اما مهدی طارمی وارد عمل شد. روی چند رفت و برگشتِ توپ به محوطه جریمه چاوز، مهدی یک بار به سرعت از تله آفساید فرار کرد. 

پپه که فرار طارمی را دیده بود یک پاس عمقی داد. پاسی که چندان دقیق نبود. اما مدافعان چاوز فکر نبوغ طارمی را نکرده بودند. ستاره ایرانی پورتو در حالتی نامتعادل و بدون لحظه‌ای مکث، پاسِ نه چندان خوبِ پپه را با بیرون پای راست و به صورت یک‌ضرب جلوی پای اوانیلسون انداخت. اوانیلسون هم کار سختی برای گل کردن این توپ نداشت. در واقع بخشِ سخت ماموریتِ زدن این گل را طارمی انجام داده بود. برای همین هم بود که اوانیلسون و بقیه همبازیان طارمی به خاطر این پاس دیدنی حسابی از مهدی تشکر کردند.

<br>

در این لحظه چهره دو نفر دیگر هم دیدن داشت. یکی مدافع آخر چاوز که عجز و ناتوانی در مهار طارمی به وضوح در نگاه‌هایش دیده می‌شد. دیگری هم سرجیو کونسیسائو بود که داشت آخرین روزهای درخشش طارمی را در تیمش تماشا می‌کرد.

این پایان کار نبود. در دقیقه 72 پپه پا به توپ وارد محوطه جریمه چاوز شد و بازیکن چاوز روی او مرتکب خطا شد. داور هم نقطه پنالتی را نشان داد. طارمی پشت توپ ایستاد و با یک ضربه دقیق و محکم گل سوم تیمش را زد. 

گل سوم پورتو به چاوز توسط طارمی از روی نقطه پنالتی

1359