طلسم ربیعی برابر استقلال و نکونام برابر ربیعی؛ ایام حسرت

طلسم ربیعی برابر استقلال و نکونام برابر ربیعی؛ ایام حسرت

پایگاه خبری فوتبالی- رویارویی ذوب‌آهن و استقلال، بازی ویژه‌ای برای سرمربیان دو تیم است. 

به گزارش فوتبالی، محمد ربیعی و جواد نکونام در این مصاف، تلاش می‌کنند از شر طلسمی که مدتهاست با آنها زندگی می‌کند، خلاص شوند. طلسمی که عدد «صفر» را جلوی تعداد بردهای ربیعی برابر استقلال قرار داده و همین عدد را هم به عنوان تعداد بردهای نکونام برابر تیمهای ربیعی در لیگ برتر ثبت کرده است.

* محمد ربیعی برابر استقلال

  پاشنه آشیل محمد ربیعی در تاریخ لیگ برتر، سرخابی‌ها هستند. او تا به حال توانسته هر رقیبی را در این بازیها، حداقل یک بار شکست بدهد ولی جلوی ستون بردهایش برابر پرسپولیس و استقلال، همچنان صفر قرار دارد. ربیعی تا به حال 7 بار برابر استقلال قرار گرفته و 3 مساوی و 4 باخت دارد. ربیعی در دور رفت توانست از استقلال مساوی بگیرد و حالا آرزو می‌کند بتواند رنگ برد را هم ببیند. ربیعی به عنوان میزبانِ استقلال، 2 مساوی و 2 باخت دارد و در خانه استقلال، 2 باخت و یک مساوی. او البته به جز لیگ برتر، با سایپامهر کرج هم برابر استقلال در جام حذفی قرار گرفته و یک صفر باخته است.

* نکونام برابر ربیعی

  نکونام در تاریخ لیگ برتر هرگز موفق به شکست دادن تیمهای ربیعی نشده است. در 6 رویارویی بین این دو نفر، ربیعی 2 بار برنده شده و 4 بازی هم برنده نداشته است. هر دو میزبانی نکونام از ربیعی و تیمهایش با تساوی و تقسیم امتیاز تمام شده است. البته نکونام وقتی در لیگ یک حضور داشت، به عنوان سرمربی نساجی توانست تیم ربیعی یعنی بادران را 4 یک ببرد ولی طلسم لیگ برتری شکسته نشده است.

* ذوب‌آهن برابر استقلال

  برای رسیدن به آخرین برد ذوب‌آهن برابر استقلال باید به لیگ بیستم برگردیم که آنها توانستند در خانه آبی‌ها با دو گل وحید محمدزاده و میلاد جهانی، تیمِ مجیدی را شکست بدهند. در 6 تقابل بعدی دو تیم شامل 5 بازی در لیگ برتر و یک مصاف در جام حذفی، هیچ بردی برای ذوب‌آهن ثبت نشده و آنها فقط یک بار موفق به کسب مساوی شده‌اند. قصه لیگ برتر جالب تر هم هست: 5 بازی بدون برد و بدون گل زده برای ذوب‌آهن برابر استقلال. تک گل زده آنها در بازی رفت هم به نام مهدی مهدی‌پور ثبت شده است.

5390