عدد بازی/ اعداد مهم هفته دهم؛ طلسم شکست، حسرت ادامه دارد

عدد بازی/ اعداد مهم هفته دهم؛ طلسم شکست، حسرت ادامه دارد

پایگاه خبری فوتبالی- هفته دهم لیگ برتر با ادامه صدرنشینی استقلال و اولین شکست فصل پرسپولیس به پایان رسید. 

به گزارش فوتبالی، با نتایج و اتفاقاتی که در این هفته رقم خورد، طلسم‌هایی تاریخی و طولانی شکسته شد و البته حسرت‌هایی هم ادامه پیدا کرد. مردانی هم صاحب رکوردهای ویژه شدند.

* 200:مجموع امتیازات جواد نکونام در تاریخ لیگ برتر از مرز 200 عبور کرد. پیروزی برابر تراکتور، او را در این بازیها 202 امتیازی کرد. نکونام این امتیازات را در 130 بازی کسب کرده است. او سابقه حضور در 6 دوره لیگ برتر را دارد و روی نیمکت تیمهای نساجی، فولاد و استقلال نشسته است.

* 100: حضور برابر تراکتور، صدمین بازی آرش رضاوند برای استقلال در لیگ برتر بود. او در ابتدای لیگ نوزدهم و با ترک سایپا به استقلال آمد و اولین بازی‌اش را برای تیم استراماچونی برابر فولاد انجام داد. حالا و در پنجمین فصل پوشیدن پیراهن آبی، رضاوند برابر تراکتور وارد باشگاه صدتایی‌ها شد. او در این 100 بازی، 5 گل زده و 13 پاس گل داده است.

 گلی که مهاجم محبوب محمد ربیعی در همان دقایق ابتدایی بازی برابر نساجی وارد دروازه رشید مظاهری کرد، تعداد گلهای زده تیمهای ربیعی در تاریخ لیگ برتر را به 100 رساند. ربیعی در سرمربیگری شماره 99 به این آمار رسید.

گلی که امیرمحمد محکم‌کار در همان ابتدای بازی ملوان و استقلال خوزستان وارد دروازه افشار صداقت کرد، گل زده شماره 100 تیمهای سیروس پورموسوی در تاریخ لیگ برتر بود. پورموسوی درحالی به این تعداد گل زده رسید که حالا سابقه 112 بار سرمربیگری در این بازیها را در کارنامه‌اش دارد.

* 300: سوپرگل سامان نریمان‌جهان به شمس‌آذر، گل زده شماره 300 پیکان در بازیهای خانگی تاریخ لیگ برتر بود. آنها این تعداد گل را در 279 میزبانی وارد دروازه رقبا کرده‌اند.

* 247: پرسپولیس بعد از 247 روز، زمین یک بازی در لیگ برتر را بدون امتیاز ترک کرد. آنها 20 اسفند 1401 در خانه به سپاهان باختند و دیگر رنگ شکست را در این بازیها ندیدند تا 247 روز بعد و 21 آبان که بازهم برابر سپاهان شکست خوردند.

* 3014: سپاهان پس از 3014 روز موفق شد پرسپولیس را در اصفهان شکست بدهد. 22 مرداد 1394 و در جریان بازی رفت لیگ پانزدهم بود که آنها با نتیجه 4 بر 2 پرسپولیس را در فولادشهر بردند. 99 ماه طول کشید تا 21 آبان 1402 رسید و سپاهان بار دیگر رنگ پیروزی را برابر قرمزها در خانه دید.

* 2529: رکورد شکست‌ناپذیری استقلال در خانه برابر تراکتور حالا به نزدیکی 7 سال رسیده است. 19 آذر 1395 بود که تیمِ منصوریان برابر دبل حاتمی شکست خورد؛ دیدار رفت لیگ شانزدهم. حالا 361 هفته از آن روز می‌گذرد و تراکتور این بار هم دست خالی و با شکست خانه استقلال را ترک کرد.

* 0: آبان، ماه موردعلاقه استقلال برای رویارویی با تراکتور است. این برای ششمین بار بود که دو تیم در هشتمین ماه سال به مصاف هم رفتند و کماکان آبی‌ها، تیم بدون باخت هستند. آمار استقلال در این 6 بازی به 3 برد پیاپی و 3 مساوی رسیده است. یک مساوی و حالا 4 باخت؛ این آمار بازیهای خارج از خانه تراکتور است در لیگ برتر وقتی داور، وحید کاظمی باشد. و این یعنی طلسم نبردن‌های آنها بیرون از تبریز با سوت این داور، کماکان ادامه دارد.

* 8: قضاوت‌های موعود بنیادی‌فر گویا چندان به پرسپولیس نمی‌سازد. شکست برابر سپاهان این آمار را برای قرمزها با سوت نفر اول لیست بین‌المللی داوران ایران ثبت کرد: 2 برد در 8 قضاوت آخر که هر 2 هم برابر پیکان بوده. پرسپولیس در حضور بنیادی‌فر به فولاد و تراکتور و سپاهان باخته و با استقلال، ذوب‌آهن و نساجی مساوی کرده است.

 

 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی