آخرین گل فصل سوپرلیگ پرتغال؛ طارمی چه پاس هنرمندانه‌ای داد!

آخرین گل فصل سوپرلیگ پرتغال؛ طارمی چه پاس هنرمندانه‌ای داد!

پایگاه خبری فوتبالی- آخرین بازی فصل 2023-2024 سوپرلیگ پرتغال بین دو تیم براگا و پورتو برگزار شد.

به گزارش فوتبالی، مسابقات هفته 34 لیگ برتر پرتغال که روز جمعه با برگزاری دو مسابقه شروع شده بود روز شنبه ادامه پیدا کرد و ساعتی پیش با برگزاری دیدار حساس بین تیم‌های سوم و چهارم جدول به پایان رسید. در این مسابقه پورتو در زمین براگا با نتیجه یک بر صفر پیروز شد و به این ترتیب این فصل سوپرلیگ پرتغال به پایان رسید. تا قبل از این مسابقه پورتو با 69 امتیاز سوم بود و براگا با 68 امتیاز چهارم. براگا قصد داشت با شکست دادن پورتو جای این تیم را در رده سوم جدول بگیرد. 

در این مسابقه که از ساعت 23:00 به وقت تهران در ورزشگاه مونیسیپال براگا شروع شده بود مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو در ترکیب اصلی تیمش قرار نداشت. او هفته گذشته موفق شده بود در دقایق تلف شده گل پیروزی بخش تیمش را وارد دروازه بوآویشتا کند و خداحافظی باشکوهی در ورزشگاهی خانگی پورتو با هواداران این تیم داشته باشد.

اما سرخیو کونسیسائو سرمربی پورتو در بازی آخر مقابل براگا هم مهدی را در ترکیب اصلی تیمش نگذاشت. بازی با یک اتفاق مهم شروع شد. ویکتور گومز مدافع اسپانیایی براگا در دقایق 8 و 13 دوبار از داور کارت زرد گرفت و خیلی زود اخراج شد.

با این اتفاق پورتو تبدیل به تیم برتر میدان شد. اما تیم میزبان که بعد از اخراج مدافعش انگیزه بیشتری پیدا کرده بود در مقابل حملات پورتو حسابی مقاومت می‌کرد. مقاومت براگا تحسین برانگیز بود و پورتو نمی‌توانست از دفاع این تیم عبور کند.

گل پورتو به براگا با پاس زیبای طارمی

این مسابقه آخرین مسابقه این فصل سوپرلیگ پرتغال بود و در واقع مهدی طارمی پایه‌گذار آخرین گل فصل بود. به این ترتیب طارمی فصل 2023- 2024 را با 6 گل و 4 پاس گل تمام کرد. طارمی بعد از بازی فینال جام حذفی پرتغال که روز یکشنبه هفته آینده در مقابل اسپورتینگ لیسبون برگزار میشود به تیم اینتر ایتالیا خواهد پیوست.

مهدی در 181 بازی برای پورتو موفق به زدن 90 گل و دادن 56 پاس گل در 4 فصل شد. آماری کم‌نظیر که او را در زمره مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بازیکنان تاریخ پورتو قرار می‌دهد. طارمی با پورتو یک قهرمانی سوپرلیگ، دو قهرمانی جام حذفی، یک قهرمانی لیگ‌کاپ و دو قهرمانی سوپرکاپ پرتغال را به دست آورد. ضمن این که در دو فصل هم آقای گل شد. او البته می تواند یک قهرمانی جام حذفی دیگر را به کارنامه درخشانش در پورتو اضافه کند.

1359