رسمی؛ سرمربی جدید تیم ملی ایتالیا مشخص شد

رسمی؛ سرمربی جدید تیم ملی ایتالیا مشخص شد

پایگاه خبری فوتبالی - لوچانو اسپالتی، سرمربی ایتالیایی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایتالیا برگزیده شد و به این ترتیب او کار خود را به زودی در آتزوری شروع خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، پس از روبرتو مانچینی، فدراسیون فوتبال ایتالیا گزینه هایی مثل لوچانو اسپالتی و آنتونیو کونته را در نظر داشت و در نهایت اسپالتی را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرد. اسپالتی موفق شد ناپولی را قهرمان رقابت های سری آ ایتالیا کند و از سرمربی های موفق ایتالیایی در سال اخیر به حساب می آید.

مشکلاتی در راه فدراسیون فوتبال ایتالیا برای آوردن اسپالتی وجود داشت چرا که در قرارداد این سرمربی با ناپولی مبلغ 3 میلیون یورو به عنوان غرامت قرار داده شده بود، اما در نهایت این سرمربی قراردادی تا سال 2026 با تیم ملی ایتالیا بسته است و قرار است که سه سال سرمربی ایتالیا باشد. ایتالیا رقابت های یورو 2024 را پیش رو دارد و این رقابت ها برای ایتالیایی ها مهم است.

ایتالیا با هدایت مانچینی در یورو 2020 به قهرمانی رسیده بود و اکنون می خواهد با اسپالتی این عنوان را تکرار کند. ایتالیا در جام جهانی 2022 قطر حضور نداشت و عملکرد خوب در رقابت های یورو می تواند برای بازگرداندن اعتبار به فوتبال ایتالیا بسیار حیاتی باشد.

1470