هافبک سابق پی‌اس‌جی در مسیر تبدیل شدن به یک مربی بزرگ

هافبک سابق پی‌اس‌جی در مسیر تبدیل شدن به یک مربی بزرگ

پایگاه خبری فوتبالی - تیاگو موتا به مربی محبوب فوتبال ایتالیا تبدیل شده است. عملکرد بولونیا زیر نظر او در سری آ فوق العاده است و به کسب سهمیه اروپایی نزدیک هستند.

به گزارش فوتبالی، موتا 40 ساله که در برزیل متولد شده، از زمانی که در ماه سپتامبر به بولونیا متولد شده، این تیم را متحول کرده است. او که ملیتی ایتالیایی دارد، در زمانی هدایت بولونیا را در اختیار گرفت که این تیم در پایین جدول قرار داشت اما حالا مدعی حضور در مسابقات اروپایی هستند به خصوص که در خانه آتالانتا با نتیجه دو بر صفر پیروز شدند.

شنبه بولونیا میزبان میلان خواهد بود که این بازی می تواند برای موتا و تیمش خیلی مهم باشد. در حقیقت بولونیا زیر نظر موتا 12 برد، چهار تساوی و 9 شکست داشته  و در بازیهای بزرگ عملکرد باکیفیتی داشته است. بازیکن سابق اتلتیکو و بارسلونا به سیستم 1-3-2-4 علاقه ویژه ای دارد و بازیکنانی نظیر روبرتو سوریانو، نیکولا سانسونه و گری مدل زیر نظر او بهترین عملکردشان را داشته اند. در این مدت آرناتوویچ که یکی از ستارگان اصلی رختکن است، با مصدومیت های زیادی مواجه بوده اما موتا به خوبی از پس این مشکل بر آمده است.

اولین تجربه مربیگری موتا در ژیرونا بود که ده بازی هدایت این تیم را به عهده داشت. اولین فصل کاملش نیز در اسپتزیا بود و حال در بولونیا بیشترین موفقیت را کسب کرده و تیم های بزرگ ایتالیا در فکر استخدام بازیکن سابق پی اس جی و اینتر هستند.

4125