ترشتگن: در فکر ترک بارسلونا بودم؛ مزد اعتماد بارسایی ها را داده ام

ترشتگن: در فکر ترک بارسلونا بودم؛  مزد اعتماد بارسایی ها را داده ام

سایت رسمی فوتبالی- مارک آندره ترشتگن دروازه بان آلمانی بارسلونا درگفتگو با DAZN در مورد شرایط زندگی اش در کاتالونیا درسالهای اخیر صحبت کرده است.

او در بخشی از این گفتگو اعلام کرده که در سال 2016 درفکر ترک بارسلونا بوده ولی حالا که در تیم کاتالان جا افتاده، از زندگی در این شهر بندری لذت می برد.

درتابستان سال 2014 بود که بعد از جدایی ویکتور والدس و خوسه مانوئل پینتو از رختکن آبی اناری ها، ترشتگن با ترک بوروسیا مونشن گلادباخ به بارسلونا منتقل شد. او در فصل اول حضورش در نوکمپ، اولویت دوم سرمربی تیم بعد از کلودیو براوو بود و تنها در جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا برای بارسا به میدان می رفت.

فصل بعد نیز اوضاع به همین ترتیب پیش رفت و ترشتگن تنها در 7 بازی بارسا در لالیگا در درون دروازه تیم قرار گرفت و فقط در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی مورد استفاده قرار می گرفت. ترشتگن حالا در صحبت هایی اعلام کرده که در آن زمان حسابی ناامید شده بود و به ترک بارسا فکر می کرد ولی حالا امیدوار است که در پایان فصل، تکلیف آینده اش در باشگاه کاتالان روشن شود.

ترشتگن دراین رابطه گفته:« راستش من و کلودیو براوو، هردوباید با شرایطی که برسرپوشیدن پیراهن شماره یک تیم بود، کنار می آمدیم. او دروازه بان بزرگی است. سرمربی تیم هم قصد تعویض او را نداشت چون براوو دروازه بان تیم درلیگ بود و عملکرد خوبی هم داشت. درآن زمان است که تو شروع به فکر کردن درمورد آینده ات می کنی؛ چون بازی کردن، مهمترین اتفاقی است که می تواند برایت رخ دهد. اگر سرمربی تیم به من می گفت که "تودر لیگ بازی خواهی کرد و براوو در سایر تورنمنتها" هم اوضاع برایم بهتر نمی شد. این آن چیزی نبود که من می خواستم..درسال 2016 شرایط به نحوی بود که من به ترک بارسلونا فکر می کردم.»

این دروازه بان آلمانی ادامه داد:«سران باشگاه در جریان همه مسائل بودند. من و کلودیو خیلی شفاف درمورد شرایط صحبت می کردیم و می گفتیم که این وضع را دوست نداریم. در برخی زمانها، شرایط واقعا قابل تحمل نبود. سران بارسلونا خیلی روشن تصمیم گرفتند و مرا انتخاب کردندو فکر می کنم که من هم تابه امروز مزد اعتماد آنها را داده ام.»

درسال 2016 براوو با ترک بارسا به منچسترسیتی پیوست و ترشتگن دروازه بان شماره یک آبی اناری ها شد و درفصل بعد از آن درتمامی تورنمنتها در 46 بازی به میدان رفت. حالا این دروازه بان 26 ساله از حضور درتیم کاتالان راضی است و از زندگی در اسپانیا لذت می برد:«بارسلونا حیرت آور است. من عاشق این شهر هستم و همسرم هم همینطور.اینجا هرچه نیاز داریم، در اختیارمان است. قطعا دلم برای خانواده ام تنگ می شود ولی آنها همیشه این فرصت را دارند که به دیدن من بیایند. من سه سال و نیم دیگر با بارسلونا قرارداد دارم و الان نمی توانم درمورد آینده چیز دیگری بگویم ولی تنها چیزی که می توانم بگویم این است که از شرایط فعلی ام لذت می برم و هرروز که به زمین چمن می روم، حسابی کیف می کنم.»

بازی بعدی بارسلونا روز شنبه در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار خواهد شد و این تیم در رقابتهای لالیگا به مصاف رئال مادرید خواهد رفت. آنها چهارشنبه شب و دردور برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا با غلبه بررئال مادرید راهی فینال شدند.

6363