ستاره سابق بارسلونا، مانع رویای استقلالی‌ها/ «توران» به دنبال جذب «تیام»

ستاره سابق بارسلونا، مانع رویای استقلالی‌ها/ «توران» به دنبال جذب «تیام»

پایگاه خبری فوتبالی- ستاره سنگالی سابق استقلال در آستانه فسخ با تیم پندیک اسپور قرار دارد.

به گزارش فوتبالی، بدون شک یکی از محبوب‌ترین بازیکنان خارجی تاریخ استقلال از نگاه هواداران، مامه تیام است. این مهاجم آفریقایی که در بهمن سال ۹۶ به استقلال پیوست، خیلی زود توانست با گل‌زنی در بازی‌های متعدد خودش را در دل استقلالی‌ها جا کند.

تیام در مجموع ۱۳ بازی که برای استقلال به میدان رفت، توانست ۱۲ بار دروازه رقبا را باز کند که آماری فوق‌العاده محسوب می‌شود. او با عبور از تعداد گل‌های جی‌لوید ساموئل، به بهترین گلزن خارجی تمام ادوار استقلال تبدیل شد تا جایی که هواداران به او لقب جواهر سیاه را دادند. هرچند رکورد تیام در سال‌های بعد توسط شیخ دیاباته شکسته شد و در ادامه، کوین یامگا هم از آمار او عبور کرد تا در حال حاضر تیام پس از دیاباته و یامگا، سومین گلزن خارجی ادوار مختلف استقلال باشد.

سرنوشت تیام پس از جدایی از استقلال ابتدا به امارات کشیده شد و او پس از یک سال حضور در فوتبال این کشور، به ترکیه رفت و اکنون چندسالی می‌شود که در لیگ ترکیه توپ می‌زند.

مهاجم سنگالی که در حال حاضر تحت قرارداد باشگاه پندیک اسپور قرار دارد، توانسته طی مدت حضورش در این تیم، عملکرد قابل قبولی برجای بگذارد و مجموعا ۱۸ گل برای باشگاه ترکیه‌ای به ثمر رسانده است تا لقب بهترین گلزن فعلی این تیم را به خود اختصاص دهد، اما علیرغم درخشش وی، باشگاه پندیک اسپور وضعیت خوبی ندارد و در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر قرار گرفته است.

اما نکته جالب توجه در خصوص قرارداد تیام آنجاست که در آن مطرح شده در صورت سقوط تیمش به دسته پایین‌تر، او آزاد است قراردادش را فسخ کرده و راهی تیم دیگری شود. ماجرایی که خود تیام هم آن را تایید کرده و گفته احتمالا در پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد.

این اتفاق خبری بسیار خوشحال‌کننده برای هواداران استقلال بود و آن‌هایی که خاطره خوبی از این مهاجم سنگالی دارند، هم‌اکنون یکصدا خواهان بازگشت وی به جمع آبی‌‌ها هستند و سعی درخواست خود را به اشکال مختلف به گوش مدیران باشگاه برسانند.

انبوه کامنت‌ها با هشتگ تیام و جذب مامه تیام زیر پیچ هلدینگ خلیج فارس، نشان‌دهنده علاقه زیاد استقلالی‌ها به این بازیکن آفریقایی است و اینکه چقدر آن‌ها دوست دارند بار دیگر این جواهر سیاه را در تیم خود ببینند.

اما در حال حاضر مسئله‌ای وجود دارد که می‌تواند مانع آبی‌پوش شدن مامه تیام شود و آن هم تلاش شدید سرمربی ایوب اسپور برای جذب مهاجم سنگالی است. سرمربی این باشگاه ترکیه‌ای کسی نیست جز آردا توران، ستاره سابق فوتبال ترکیه و باشگاه بارسلونا که چندسالی است به مربیگری روی آورده و در حال حاضر در لیگ کشورش مشغول فعالیت است.

روزنامه فاناتیک که از نشریات معتبر ترکیه‌ای محسوب می‌شود، امروز در خبری مدعی شده که درخواست آردا توران برای جذب تیام کاملا جدی است و لذا به نظر می‌رسد مهاجم آفریقایی همچنان در لیگ ترکیه به ماجراجویی خودش ادامه بدهد. خبری که می‌تواند بسیار تلخ و ناگوار برای هواداران آبی‌های تهران باشد!

7474