مربی منچسترسیتی: غیبت گواردیولا دلیل خوبی برای باخت نیست

مربی منچسترسیتی: غیبت گواردیولا دلیل خوبی برای باخت نیست

سایت رسمی فوتبالی - مایکل آرتتا مدعی شد که غیب پپ گواردیولا دلیل خوبی برای شکست دور از انتظار منچسترسیتی برابر لیون در اولین دیدار لیگ قهرمانان نیست. 

به گزارش فوتبالی، آرتتا، کمک مربی منچسترسیتی، به جای گواردیولا هدایت این تیم را از روی نیمکت بر عهده داشت. پپ گواردیولا به دلیل کارت قرمزی که در آخرین دیدار سیتی در لیگ قهرمانان سال گذشته دریافت کرده بود حق حضور در کنار زمین را نداشت و بازی را از جایگاه ویژه دنبال می کرد. سیتی در نیمه اول با دو گل عقب افتاد و توانست در دقیقه 67 و با ضربه برناردو سیلوا تنها یکی از این دو گل را جبران کند. آرتتا پس از بازی درباره این شکست گفت: " نمی دانم که غیبت گواردیولا تاثیری در این نتیجه داشت یا نه. این یک فرضیه است. واقعیت این است که پپ اینجا نبود و ما بازی را باختیم. نمی توانم بگویم که اگر او کنار زمین بود 5 - 0 می بردیم یا 3 - 0 می باختیم. ما از نقاط قوت و ضعف لیون آگاه بودیم. کاملا آماده این بازی بودیم. تصور نمی کردیم که تا پایان نیمه اول دو گل دریافت کنیم اما باید واکنش نشان می دادیم. در لیگ قهرمانان هیچ جایی برای اشتباه وجود دارد. اگر یک اشتباه بکنید باید جریمه شوید. اگر در نبردها و بازی های ساده با توپ برنده نشوید، تاوان خواهید داد. امروز یک مثال دیگر از این موضوع بود. "

به نظر می رسد سیتی از تیمی که موفق شد با رکورد شکنی های پیاپی قهرمان فصل گذشته لیگ برتر شود، فاصله زیادی دارد. آرتتا در این باره اظهار داشت: " ما نگران ضعف تیم نیستیم. در بازی دیشب نتوانستیم به خوبی پاسکاری کنیم و به صورت مداوم این کار را انجام دهیم. هربار که توپ را از دست می دادیم، احساس خطر داشتیم. این باعث کاهش اعتماد به نفس می شود. ما برای بازی آماده بودیم. می خواستیم لیگ قهرمانان را آغاز کنیم چون حذف سال گذشته واقعا دردناک بود. بازیکنان کامل نیستند گاهی آنها هم روزهای بد دارند و گاهی بهتر از همیشه هستند. نمی توانم این تلاش را نادیده بگیرم. به خاطر شکست آنها را قضاوت نمی کنم. "

آرتتا در کنفرانس خبری پس از بازی در پاسخ به این سوال که فکر می کند جو اتحاد برای منچسترسیتی خوب نبود، گفت: " نمی خواهم از این موضوع به عنوان یک توجیه استفاده کنم چون پیش از این نیز در لیگ قهرمانان این اتفاق افتاده و ما موفق شدیم پیروز بازی باشیم. پر بودن ورزشگاه در هر بازی و حمایت تمام و کمال از تیم، بهترین اتفاق ممکن است اما گاهی می دانیم که این اتفاق عملی نیست. فکر نمی کنم این دلیل خوبی باشد. "