تیم منتخب خارجی‌های فوتبال ایران در سال 2017

تیم منتخب خارجی‌های فوتبال ایران در سال 2017

وبسایت رسمی برنامه نود - سال 2017 امشب به پایان می رسد، در فوتبال ایران هم بازیکنان زیادی‌اند که سال نوی میلادی را جشن می‌گیرند.

به گزارش سایت نود، چندین بازیکن غیر ایرانی در سال 2017 در فوتبال ایران توپ زدند که گروهی از آنها در لیگ هفدهم یا نیم فصل دوم لیگ شانزدهم عملکردی موفق داشتند.

از بین این خارجی‌ها تیم منتخب 2017 برگزیده شده است؛

دروازه بان: فرناندو ده‌خسوس( گسترش فولاد)

در سال 2017 چندین دروازه‌بان خارجی درون دروازه تیم های لیگ برتری قرار گرفتند، هیچکدام اما ثبات ده‌خسوس را نداشتند. دروازه‌بان برزیلی گسترش فولاد در این فصل در 15 بازی، هفت کلین‌شیت داشته است. ده‌خسوس در فصل گذشته هم عملکرد قابل قبولی در گسترش فولاد تبریز داشت. او در مجموع در سال 2017 در 27 دیدار در لیگ برتر به میدان رفت و موفق به ثبت 11 کلین شیت شد. این دروازه بان 33 ساله، این فصل، سومین فصل حضورش در لیگ ایران را تجربه می کند.

 مدافع: موسی کولیبالی( سپاهان/ استقلال خوزستان)

یکی از بهترین مدافعان خارجی فوتبال ایران در چند فصل اخیر است. اگر بازی ضعیف کولیبالی مقابل تراکتورسازی را کنار بگذاریم او در این فصل در استقلال خوزستان خیلی خوب کار کرد. این مدافع اهل مالی در فصل گذشته برای سپاهان هم بد کار نکرد. کولیبالی 24 ساله سابقه قهرمانی در لیگ ایران را دارد و یکی از خارجی های باسابقه محسوب می شود.

مدافع: رابسون جان واریو(استقلال)

یکی از عوامل اصلی اوج گیری استقلال در نیم فصل دوم لیگ شانزدهم بود. او در نیم فصل دوم لیگ قبل 12 بازی برای استقلال انجام داد و با ارائه بازیهای خوب موفق شد در رده سی و چهارم بهترین بازیکنان لیگ شانزدهم قرار بگیرد. این مدافع 23 برزیلی در لیگ قهرمانان آسیا هم خوب کار کرد و در هشت بازی استقلال به میدان رفت. خیلی ها یکی از اشتباهات استقلال در ابتدای فصل را از دست دادن رابسون جانواریو دانستند.

مدافع: علی حمام( ذوب آهن)

یکی از بهترین مدافعان فصل گذشته لیگ بود و در نهایت به عنوان نوزدهمین بازیکن برتر لیگ معرفی شد. حمام در این فصل درخشش فصل قبل را نداشت و در نهایت از ذوب آهن جدا شد. او در مجموع در سال 2017 در 18 بازی در لیگ برتر ایران به میدان رفت. در آسیا هم چهار بار برای ذوب آهن بازی کرد.

هافبک: مگنو باتیستا( گسترش فولاد/ صنعت نفت آبادان)

هافبک دفاعی مقتدر صنعت نفت آبادان در این چند فصل نمایشی عالی در لیگ ایران داشته است. او فصل قبل برای گسترش فولاد بازی کرد و بازیهای خوبش باعث شد تا در نهایت در جایگاه هفدهم بازیکنان برتر لیگ قرار بگیرد. این برزیلی در این فصل راهی برزیل ایران شد و برای صنعت نفت هم بازی های خوبی انجام داد. این بازیکن 32 ساله در سال 2017 در مجموع 30 بازی در لیگ ایران انجام داد.

هافبک: سرور جپاروف(سپاهان/استقلال)

سال گذشته در همین روزها بود که این هافبک کهنه‌کار ازبک وارد فوتبال ایران شد. محرومیت استقلال از جذب بازیکن باعث شد تا او دور برگشت لیگ شانزدهم را در سپاهان پشت سر بگذارد. جپاروف 35 ساله در این فصل با پیراهن استقلال نشان داد که بی دلیل دو بار مرد سال آسیا نشده است. هافبکی ارزشمند که می تواند مشکل هر تیمی را حل کند. جپاروف در یک سال گذشته بسیار خوب کار کرد چه در سپاهان چه در استقلال. اوج گیری سپاهان در اواخر فصل قبل هم با اضافه شدن جپاروف حاصل شد. جپاروف در مجموع در سال 2017 29 بازی در فوتبال ایران انجام داد و چهار گل زد.

هافبک: آگوستو سزار(نفت آبادان)

این هافبک 25 ساله برزیلی که سابقه یک فصل درخشان در تراکتورسازی را داشت در ابتدای این فصل به صنعت نفت آبادان پیوست. سزار در برزیل ایران خوش درخشید و خیلی زود محبوب هواداران شد. نمرات گروه آنالیز نود نشان می دهد که آگوستو سزار فصل موفقی در آبادان داشته و یکی از عوامل موفقیت این تیم در لیگ و جام حذفی است. آگوستو سزار در سال 2017 در 13 بازی در لیگ ایران موفق به زدن 3 گل شد.

هافبک: جاسم کرار(تراکتورسازی/ نفت آبادان)

یکی از باکیفیت‌ترین خارجی های لیگ ایران به شمار می رود. کرار 30 ساله یکی از عوامل اصلی موفقیت صنعت نفت آبادان محسوب می شود. او هفتمین بازیکن لیگ است. کرار فصل گذشته هم عملکرد بدی نداشت و 12 بازی برای تراکتورسازی انجام داد. این بازیکن عراقی با تکنیک در لیگ هفدهم در 17 بازی پنج گل برای آبادانی ها به ثمر رسانده است. صنعت امیدوار است کرار آنها را به قهرمانی جام حذفی برساند.

مهاجم: گادوین منشا( پیکان/پرسپولیس)

منشای نیجریه‌ای فصل قبل با درخشش با پیراهن پیکان خود را در فوتبال ایران مطرح کرد و این فصل پیراهن پرسپولیس را برتن کرد. منشا سال 2017 را بسیار خوب شروع کرد و در دور برگشت لیگ شانزدهم در 13 بازی 9 گل برای پیکان زد. این مهاجم 28 ساله این فصل با پیراهن پرسپولیس به میدان رفت، درست است که در لیگ تنها سه گل زده اما در آسیا فوق العاده بود و در چهار بازی چهار گل زد. منشا در مجموع در 21 بازی برای پرسپولیس 8 گل زده است. او در سال 2017 ، 17 بار موفق به گلزنی شد. منشا در فصل قبل سومین گلزن برتر و چهارمین بازیکن برتر لیگ شد.

مهاجم: جری بنگستون(ذوب آهن)

بنگستون فصل قبل برای ذوب آهن بازی کرد. این مهاجم 30 ساله هندوراسی در نیم فصل دوم شکوفا شد. سال 2017 سال خوبی برای مهاجم پیشین پرسپولیس بود. او در سال 2017 در 15 بازی خود در لیگ برتر شش گل زد، ضمن اینکه دو گل ارزشمند هم در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند. بنگستون در ابتدای فصل فوتبال ایران را ترک کرد.

مهاجم: لوسیانو پریرا( گسترش فولاد/ نفت آبادان)

یکی از مهاجمان خارجی سرشناس فوتبال ایران به شمار می رود. این برزیلی هم این فصل دوران موفقی در صنعت نفت آبادان داشته است. او در این فصل در 17 بازی پنج گل به ثمر رساند. پریرا فصل قبل بازیکن گسترش فولاد بود و در 13 بازی سه گل زد. در مجموع هشت گل در کارنامه این مهاجم 34 ساله در سال 2017 ثبت می شود.

57189