لیست نحس فوتبال ایران؛ مهدی پور هم اضافه شد

لیست نحس فوتبال ایران؛ مهدی پور هم اضافه شد

پایگاه خبری فوتبالی- گرفتن زانو و افتادن روی زمین و توانایی ادامه ندادن به بازی یکی از تلخ‌ترین صحنه‌هایی است که یک فوتبالیست می‌تواند تجربه کند.

به گزارش فوتبالی، پارگی رباط صلیبی اتفاقی است که در همه جای دنیا و برای همه فوتبالیست‌ها رخ می‌دهد اما در هیچ لیگی به اندازه لیگ ایران شاهد این نیستیم که هر چند هفته یک بار یک بازیکن به دلیل یکی از تلخ‌ترین اتفاقات فوتبالی هم خودش فصل را از دست می‌دهد و هم تیمش را با مشکل جدی مواجه می‌کند. 

بعضی وقت‌ها یکی از این رباط‌هایی که پاره می‌شود می‌تواند سرنوشت یک تیم را عوض کند. مثال بارز این قضیه شاید مرتضی پورعلی‌گنجی باشد که نبودنش هم تیم ملی و هم پرسپولیس را با مشکل اساسی مواجه کرد. اگر یک تیم با دو مورد مواجه مشابه شود که دیگر می‌توان همه اتفاقات را به شکل دیگری برای آن تیم نوشت.

 باز هم نمونه این مساله پرسپولیس است که علاوه بر پورعلی‌گنجی ، یاسین سلمانی ستاره جوانش را هم از دست داد تا سرنوشت یحیی گل‌محمدی همان‌چیزی شود که همه می‌دانند. علیرضا خدادادی و علیرضا عنایت زاده دو بازیکن جوان دیگر پرسپولیس در این فصل بودند که در تمرینات سرخ‌ها با این مصدومیت مواجه شدند تا آمار عجیبی در این تیم ثبت شود.

یکی دیگر از تیم‌های بدشانس در این زمینه ذوب‌آهن اصفهان بود. تیمی که اتفاقا مربی آن هم نزدیک بود به سرنوشت یحیی گل‌محمدی دچار شود. ذوب‌آهن رکورد عحیب و غریبی را با 4 رباط صلیبی به نام خودش ثبت کرده است.

آرش قادری اولین بازیکنی بود که در اوایل لیگ بیست و سوم رباط صلیبی‌اش پاره شد و چند هفته بعد این مصدومیت شدید گریبان سبحان خاقانی را گرفت. در نقل و انتقالات زمستانی ربیعی سعی کرد برای جایگزینی این نفرات بازیکن جدید به خدمت بگیرد اما بحران پارگی رباط صلیبی در اوایل نیم فصل دوم بار دیگر به سراغ ذوب‌آهن آمد. نادر محمدی در جریان بازی دوستانه با آلومینیوم اراک در نیم فصل و پوریا آریاکیا در جریان بازی با پرسپولیس با تکل مسعود ریگی این مصدومیت شدید را تجربه کردند تا در یک اتفاق عجیب 4 بازیکن ذوب‌آهن در فصل جاری رباط صلیبی پاره کرده باشند. 

در نهایت هم این مصدومیت‌ها تاثیر خود را گذاشت و ربیعی را بعد از چند هفته نبردن وادار به استعفا کرد.

البته در این لیست بازیکنان دیگری هم بودند که شاید به اندازه بازیکنان نامبرده مصدومیتشان سروصدا نکرد و حادثه ساز نشد اما بهرحال با این مصدومیت نحس بخشی از تفکرات سرمربی‌شان با مشکل مواجه شد. مرتضی تبریزی و اسماعیل شریفات دو بازیکن نام‌آشنای آلومینیوم اراک از مهم‌ترین بازیکنان این لیست هستند که مصدوم شدن هر 2 بازیکن روند خوب این تیم را باتغییر مواجه کرد. ایوب کلانتری، بازیکن هوادار که همه را با شوت‌های سهمگینش می‌شناسند این فصل را خیلی زود تمام‌شده دید و فرصتی برای زدن شوت‌های منحصر به فردش باقی نماند.

سجاد بازگیر که در ابتدای فصل از ملوان راهی شمس آذر شد نتوانست یار طولانی‌مدتی برای این تیم تازه به لیگ برتر آمده باشد و خیلی زود فصل برایش تمام شد. علیرضا باویه هم بازیکن بدشانس دیگری از تیم فولاد بود.

آریا  برزگر که در ابتدای فصل با استقلال تهران به توافق رسیده بود نتوانست برای این تیم به میدان برود و راهی نساجی شد اما در این تیم هم زیاد فرصت بازی کردن به دست نیاورد و در ماه‌های پایانی سال هم با مصدومیت رباط صلیبی مواجه شد تا فصل کابوس بار خود را تمام شده ببیند.

آخرین لیست قربانیان این مصدومیت احتمالا مهدی مهدی‌پور خواهد بود. ستاره استقلال که در حساس‌ترین برهه فصل تیمش را تنها گذاشت. در تیمی با سبک بازی نکونام، مهدی‌پور بیش از یک بازیکن تاثیر و نقش داشت و حالا مصدومیت او می‌تواند دستان نکونام را در میانه میدان خالی کند.

4326