اولین قهرمانی اتلتیک بیلبائو بعد از 4 دهه

اولین قهرمانی اتلتیک بیلبائو بعد از 4 دهه

پایگاه خبری فوتبالی - اتلتیک بیلبائو موفق شد با پیروزی مقابل مایورکا قهرمان جام حذفی اسپانیا شود.

به گزارش فوتبالی، شنبه شب از ساعت 23:30 به وقت تهران، تیم های مایورکا و اتلتیک بیلبائو، فینال کوپا دل ری فصل 2023-24 را در ورزشگاه دلا کارتویا برگزار کردند. بیلبائو با غلبه بر تیم های آلاوز، بارسلونا و اتلتیکو مادرید، جواز حضور در فینال را کسب کرده بود و مایورکا نیز از سد تنریف، خیرونا و رئال سوسیداد گذشت تا حریف بیلبائو در فینال شود. 

در نیمه اول، بیلبائو شروع بهتری نسبت به مایورکا داشت، اما برخلاف جریان بازی، این مایورکا بود که در دقیقه 21 توسط دنی رودریگز به گل رسید. در ادامه بیلبائو برای رسیدن به گل تساوی تلاش کرد، اما در نیمه اول نتوانست به هدفش برسد.

در نیمه دوم، شاگردان ارنستو والورده، خیلی سریع در دقیقه 50 توسط اویهان سانست به گل تساوی دست پیدا کردند. پس از این گل، بیلبائو از فشار حملات خود کم نکرد و چند موقعیت خوب گلزنی دیگر به دست آورد، اما بازی در وقت های قانونی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

 در 30 دقیقه وقت های اضافی، دو تیم روی به تاکتیک سانتر از جناحین آوردند، اما به توفیقی دست نیافتند تا ضربات پنالتی، مشخص کننده قهرمان کوپا دل ری شود.

ضربات پنالتی

مایورکا

موریکی و آنتونیو سانچز پنالتی های خود را گل کردند، اما مورلانس و رادونیچ موفق به انجام این کار نشدند

اتلتیک بیلبائو

رائول گارسیا، مونیاین، وسگا و برنگر ضربات پنالتی خود را گل کردند تا بدین ترتیب، بیلبائو با برد 4-2 در ضربات پنالتی، بعد از 40 سال به اولین قهرمانی خودش برسد. آخرین باری که بیلبائو موفق به فتح یک جام شد به سال 1984 بر می گردد.

4416