جعفری: حسرت ۲۱ سالگی را می‌خورم/ برای استقلال انگیزه یکسانی دارم

جعفری: حسرت ۲۱ سالگی را می‌خورم/ برای استقلال انگیزه یکسانی دارم

پایگاه خبری فوتبالی - رضا جعفری می‌گوید اگر پیش از این در پست مهاجم نوک بازی می‌کرده می‌توانست خیلی زودتر از این‌ها خود را نشان دهد.

به گزارش فوتبالی، رضا جعفری ستاره غیرمنتظره این فصل ملوانی‌ها بوده است. بازیکنی که گل سه امتیازی این تیم در بازی خارج از خانه برابر ذوب‌آهن را به ثمر رساند و در حال حاضر با هفت گل زده بهترین گلزن قوهای سپید و سومین گلزن برتر لیگ است. به همین مناسبت و در آستانه بازی این هفته ملوان و استقلال با این مهاجم گلزن گفت‌وگویی داشته‌ایم.  

جعفری در گفت‌گو با خبرنگار “فوتبالی” صحبت‌های خود درباره برد این هفته تیمش برابر ذوب‌آهن را چنین آغاز کرد: «بازی پایاپایی بود و دو تیم از لحاظ جدولی هم نزدیک هم بودند. با این حال تیم ما تیم برتر میدان بود. با اینکه آن‌ها یک پنالتی هم داشتند ولی به نظرم اعلام پنالتی درست نبود ولی در کل بازی خیلی سخت و نفس‌گیری بود و خوشحالم بازی رفت را جبران کردیم و دست پر از زمین مسابقه خارج شدیم.»

مهاجم انزلی‌چی‌ها مهار پنالتی ذوب‌آهن را در نتیجه بازی تاثیرگذار می‌داند: «قطعاً تاثیرگذار بود. ما تیم یکدلی داریم و همه با هم می‌بریم و حتی بازیکنان نیمکت‌ هم تاثیرگذار هستند. پنالتی را هم که حبیب فرعباسی گرفت و به نظر من در تیم ما همه ستاره هستند و دلیل نتیجه گرفتن ما هم همین بوده است. »

گلزن ملوان درباره گلی که زد چنین نظری دارد: «قبل این هم گفتم تیم ما یکدست است و همه تلاش می‌کنند. اما اگر راجع به صحنه گل صحبت کنم باید به توپ‌گیری خوب و پاس گل مهران احمدی اشاره کنم و وظیفه من هم گلزنی است و خوشحالم گل خوشگلی هم شد و توانستیم سه امتیاز را بگیریم.»

رضا جعفری دلیل شادی گل خود را انگیزه بالای بازیکنان این تیم مقابل ذوب‌آهن عنوان می‌کند: «من تا حالا بعد گل لباس درنیاورده بودم ولی این بازی برایم خیلی حساس بود. به یک سری بازیکنان ما در ذوب‌آهن کم‌لطفی شده بود و خیلی دوست داشتند این بازی را ببرند. بازیکنان نسبتاً زیادی از تیم ما در ذوب‌آهن سابقه بازی دارند که این انگیزه را به ما هم منتقل کردند. برایم عجیب بود که هواداران کم تعداد ذوب‌آهن در استادیوم که سن و سالی هم نداشتند، به آقای تارتار و بازیکنان بی‌احترامی کردند که درست نبود و شاید برای همین وقتی گل را زدم، شور و انگیزه زیادی داشتم.»

ستاره قوهای سپید حسرت بزرگی هم در زندگی فوتبالی خود دارد: «من امسال اولین سالی است که فوروارد بازی می‌کنم. در رده های پایه همیشه مهاجم بودم ولی وقتی وارد رده بزرگسالان شدم صلاحدید مربیان بود که وینگر و حتی پیستون بازی کنم. اول فصل آقای تارتار به من اعتماد کردند که مهاجم باشم و این باعث شده کاری که بلدم را انجام دهم و باید چند سال زودتر اینجا بازی می‌کردم. حسرت این موضوع را می‌خورم و من مهاجم بودم و در دو جام جهانی رده پایه‌ها بازی کردم ولی جای تخصصی من مهاجم هدف بود و معلوم است که الان در ۲۷ سالگی حسرت می‌خورم و باید این اتفاق برای من در ۲۱ سالگی اتفاق می‌افتاد.»

جعفری می‌گوید نیم نگاهی به کسب عنوان آقای گلی در این فصل دارد: «هر کسی دوست دارد که آقای گل شود و من هم به این موضوع فکر می‌کنم ولی هدف تیمی ما خیلی‌ مهم‌تر است. در کنار هدف تیمی دوست دارم آقای گل شوم یا عنوان تاثیرگذارترین بازیکن لیگ را کسب کنم.»

وی در پایان در رابطه با بازی این هفته تیمش مقابل استقلال اظهار داشت: «استقلال تیم خیلی باشخصیت و بزرگی است و در مقابل ملوان هم تیم ریشه‌دار و با اصالتی است. دو تیم نشان داده‌اند امسال از لحاظ کیفی تیم‌های خوبی ‌بوده‌اند و به نظرم بازی باکیفیتی خواهد شد و امیدوارم دست پر از مسابقه خارج شویم. من هر بازی انگیزه دارم و برایم فرقی نمی‌کند ولی بازی استقلال شاید بیشتر در چشم باشید ولی برای خود من زیاد فرقی نمی‌کند.»

1997