رکورد گردش مالی یک فصل برای وستهام شکسته شد

رکورد گردش مالی یک فصل برای وستهام شکسته شد

پایگاه خبری فوتبالی- رکورد گردش مالی تیم وستهام در یک فصل لیگ برتر انگلیس شکست.

به گزارش فوتبالی، مطابق تحلیل نشریه دیلی تلگراف باشگاه وستهام یونایتد در این فصل به لطف موفقیت در اروپا، کسب مقام نهمی در لیگ برتر انگلیس و فروش دکلان رایس در این سال مالی که در آخر این ماه میلادی به پایان می رسد، رکورد گردش مالی با حدود ۳۶۴ میلیون پوندی را در این فصل خواهد شکست.

در این فصل، وستهام ۱۰۰ میلیون پوند سود از فروش دکلان رایس به دست آورد زیرا او در ۱۵ جولای ۲۰۲۳ شش هفته پس از پایان سال مالی سال گذشته به آرسنال فروخته شد. وستهام ۱۴۸ میلیون پوند از حق پخش تلویزیونی لیگ برتر در این فصل با سهم مساوی ۹۱.۷ میلیون پوند، هزینه تبلیغات تلویزیونی ۱۹.۲ میلیون پوند و پرداخت رتبه تیمی ۳۷.۴ میلیون پوند با توجه به جایگاه نهم در جدول لیگ برتر انگلیس به دست آوردند. ضمنا ۲۳.۵ میلیون پوند تخمین زده شده از جوایز لیگ اروپا و رسیدن تا مرحله یک چهارم نهایی را هم می تواند به این مبلغ اضافه کرد. درآمد کسب شده از بلیت فروشی مسابقات ۴۵ میلیون پوند به اضافه ۳۵ میلیون پوند درآمد تجاری و حمایت های مالی دیگر به اضافه حدود ۱۳۰۵ میلیون پوند پاداش هم به این رقم اضافه خواهد شد.

این یک رکورد گردش مالی برای این فصل تبم لندنی وستهام ایجاد می کند که حدود ۳۶۴ میلیون پوند و بسیار بالاتر از ۲۵۳ میلیون پوند ثبت شده در دو فصل بالاتر است.

۱۰۰۹