مربی ناکام سابق منچستریونایتد، جدیدترین گزینه هدایت بارسلونا

مربی ناکام سابق منچستریونایتد، جدیدترین گزینه هدایت بارسلونا

پایگاه خبری فوتبالی - رالف رانگنیک سرمربی سابق منچستریونایتد در مسیر بازگشت به فوتبال باشگاهی قرار گرفته است.

به گزارش فوتبالی، رانگنیک 65 ساله که در حال حاضر هدایت تیم ملی اتریش را به عهده دارد، شش ماه بسیار سخت را به عنوان سرمربی موقت منچستریونایتد داشت و فقط یازده برد از 31 بازی در این تیم کسب کرد. 

رانگنیک با بسیاری از بازیکنان شامل کریستیانو رونالدو اختلاف داشت  و بعد از آن قرار شد که در نقش مشاور با باشگاه یونایتد همراهی کند. این مربی باتجربه در خارج از اولدترافورد مربی قابل احترامی است چرا که تجربه کار در باشگاه هایی نظیر اشتوتگارت، هانوفر، شالکه، هوفنهایم و لایپزیش را داشته است. 

رانگنیک به عنوان سرمربی تیم ملی اتریش نیز عملکرد خوبی داشته و تیمش را به سوی یورو هدایت کرده است. آنها با غلبه بر آذربایجان در ماه اکتبر، صعود به یورو را قطعی کردند. 

حالا گفته می شود که بارسلونا در نظر دارد که رانگنیک را به عنوان جایگزین ژاوی هرناندز به خدمت بگیرد چرا که این مربی اسپانیایی در پایان فصل از بارسا خارج می شود.

اسپورت گزارش داده است که لاپورتا شخصا علاقه خاصی به رانگنیک دارد هر چند که نامهای دیگری نظیر هانسی فلیک و یولیان ناگلسمن نیز مورد توجه او قرار دارند.   البته رانگنیک تا سال 2026 با تیم ملی اتریش قرارداد دارد و اگر قصد ترک این تیم را داشته باشد، باید به آنها غرامت بپردازد. 

4125