مهاجم پرتغالی از الاتحاد کنار گذاشته شد

مهاجم پرتغالی از الاتحاد کنار گذاشته شد

پایگاه خبری فوتبالی- نشریه الریاض عربستان اعلام کرد که ژوتا  وینگر پرتغالی الاتحاد به از فهرست بازیکنان خارجی این تیم حذف شد.

به گزارش فوتبالی ، این تصمیم مربوط به دلیل محدودیت بازیکنان خارجی در فوتبال عربستان و پس از انتقال لوئیس فیلیپه ایتالیایی در آخرین روز نقل و انتقالات تابستانی فوتبال عربستان به باشگاه الاتحاد صورت گرفت. طبق قانون فوتبال عربستان باشگاه‌های این کشور مجاز به ثبت قرارداد ۸ بازیکن خارجی هستند بنابراین ژوتا که از سلتیک اسکاتلند به الاتحاد پیوسته بود حالا باید تیم خود را در کمتر از ۲ ماه ترک کند. این بازیکن پرتغالی در فصل جاری لیگ عربستان 5 بازی انجام داد و یک گل به ثمر برساند.

ژوتا چندی پیش با قراردادی به ارزش ۲۵ میلیون پوند به الاتحاد عربستان پیوست و یکی از اولین ستاره های فوتبال اروپا بود که راهی لیگ عربستان شد. مدت زمان قرارداد ژوتا سه ساله و تا سال ۲۰۲۶ بود و الاتحاد عربستان که قهرمان فصل گذشته لیگ حرفه‌ای فوتبال این کشور بوده است ، امیدوار بود تا با خرید این بازیکن در تابستان جاری در کنار ستاره ها و بازیکنان سرشناسی چون کریم بنزما و انگولو کانته عملکرد خوبی را داشته باشد و قهرمانی خود را تکرار کند. اما اوضاع برای این ملی پوش پرتغالی خوب پیش نرفت و حالا در کمتر از دوماه ژوتا باید پس از ترک الاتحاد به دنبال باشگاه جدیدی برای ادامه فوتبال خود باشد. ژوتا 24 ساله پیش از حضور در فوتبال عربستان در 83 بازی برای سلتیک اسکاتلند، آمار 28 گل و 26 پاس گل را به ثبت رساند و یکی از بازیکنان مورد علاقه هواداران سلتیک بود.

۱۰۰۹