نظر روی کین در مورد انتقال داوید رایا به آرسنال

نظر روی کین در مورد انتقال  داوید رایا به آرسنال

پایگاه خبری فوتبالی- روی کی درباره نقل و انتقالات توپچی ها و به طور خاص در مورد جذب دیوید رایا دروازه بان برنتفورد صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی ، این بازیکن اسپانیایی با قراردادی قرضی 3 میلیون پوندی با گزینه ای برای دائمی کردن این انتقال به مبلغ 27 میلیون پوند به آرسنال پیوست و باید برای تصاحب پیراهن شماره ۱ با  آرون رمزدیل رقابت داشته باشد. علی رغم استقبال هواداران آرسنال از این بازیکن ، این انتقال توسط بسیاری از کارشناسان از جمله گری نویل، بن فاستر و پیتر اشمایکل مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا همگی معتقدند رقابت در پست دروازه بان برای توپچی ها ضروری نیست و باعث ایجاد حاشیه می شود. 

روی کین اسطوره و کاپیتان سابق منچستریونایتد هم در این مورد اظهار نظر کرد و گفت: "من فکر می کنم هر تیمی به یک شماره یک مطمئن و یک ذخیره مناسب برای بالا بردن شانس قهرمانی نیاز دارد. البته این مسئله عواقبی را هم به دنبال دارد. بدیهی است که من این وضعیت را در منچستر یونایتد تجربه کرده ام، جایی که شماره یک و شماره دو مطمئنی داشتیم و در برخی بازی ها دو دروازه بان با شرایط برابر در تمرینات بودند. مشکل این است که هر بار که دروازه‌بانی مرتکب اشتباه می‌شود، در نهایت با انتقاداتی مواجه خواهد بود و در نتیجه مربی هم به ناچار باید کاری انجام دهد و ممکن است که با خود بگوید آیا هفته بعد با بازیکن دیگر بازی خواهند کرد؟ زمانی که یک بار این کار را انجام دهید، شرایط را متشنج کرده اید و وضعیتی را ایجاد خواهید کرد که من فکر می کنم برای همه افراد تیم شرایط بسیار بحرانی خواهد بود. شما با این کار به نوعی هر دو دروازه بان را دچار اضطراب خواهید کرد و آنها نگران خواهند بود که اگر اشتباهی مرتکب شوند، از ترکیب ثابت خارج می شوند."

۱۰۰۹