انتقاد آرتتا از دیرتر بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی لیگ عربستان

انتقاد آرتتا از دیرتر بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی لیگ عربستان

پایگاه خبری فوتبالی – میکل آرتتا سرمربی آرسنال، خواستار بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی لیگ عربستان، همزمان با لیگ‌های اروپایی شده است.

به گزارش فوتبالی، در حالی که پنجره نقل و انتقالاتی لیگ جزیره، جمعه آینده بسته خواهد شد، لیگ عربستان تا 20 سپتامبر(29 شهریور) همچنان قادر به جذب بازیکنان جدید خواهد بود. چندین بازیکن بزرگ دنیای فوتبال، در این تابستان به لیگ عربستان پیوستند، در حالی که صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان، با سرمایه گذاری در 4 باشگاه بزرگ عربستانی، زمینه لازم برای خرج‌های هنگفت را برای این تیم‌ها فراهم ساخته است.

آرتتا در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره منصفانه بودن این مسئله که پنجره نقل و انتقالاتی عربستان برای دو هفته و نیم بیشتر باز خواهد بود، گفت:" نه، نیست، زیرا در حال حاضر شرایط رقابتی است. فکر می‌کنم باید این مسئله را تغییر دهیم."

او در ادامه سوال‌ها راجع به اینکه آیا زمان بسته شدن پنجره لیگ عربستان باید همزمان با لیگ‌های اروپایی باشد گفت:" بله، نظر من این است. این لیگ یک رقیب دیگر محسوب می‌شود که فرصت‌های جدیدی برای بازیکنان، مربیان و افراد مشغول در این صنعت به وجود می‌آورد."

تا به حال هیچکدام از بازیکنان آرسنال به لیگ عربستان نقل مکان نکرده است اما گزارش‌هایی از علاقه تیم‌های سعودی به گابریل ماگالائش و توماس پارتی وجود داشته است. آرتتا همچنین احتمال فروش بازیکنانش پس از پایان پنجره نقل و انتقالاتی لیگ جزیره را رد نکرد و گفت:" خب قاعده اصلی این است پیشنهادها بعد از پایان پنجره قبول نمی‌شوند اما من نمی‌توانم برای باشگاه تصمیم گیری کنم. افراد زیادی در این روند دخیل هستند و قطعا نظرات خودشان را دارند، مالکان تیم نیز همینطور."

2102