عکس؛ وقتی گواردیولا به عنوان بازیکن بارسلونا قهرمان چمپیونزلیگ شد

عکس؛ وقتی گواردیولا به عنوان بازیکن بارسلونا قهرمان چمپیونزلیگ شد

پایگاه خبری فوتبالی - شاید کمتر کسی قهرمان شدن پپ گواردیولا زمانی که بازیکن بارسلونا بود را در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به خاطر بیاورد چرا که این قهرمان شدن مربوط به سال های دور است و گواردیولا به عنوان سرمربی بارسلونا و همچنین سرمربی منچستر سیتی توانسته است قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.

به گزارش فوتبالی، در فصل 1991/92، در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا که در آن روز ها فرمت متفاوتی داشت و به عنوان جام اروپا شناخته می شد، بارسلونا موفق شد قهرمان شود و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

آبی و اناری پوشان در آن فصل در فینال رقابت ها به مصاف تیم سمپدوریا رفتند و در نهایت موفق شدند با نتیجه یک بر صفر به پیروزی برسند. آن بازی در وقت های قانونی 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید و دو تیم راهی وقت های اضافه شدند.

در وقت های اضافه، رونالد کومان موفق شد در دقیقه 112، تک گل پیروزی بخش بارسلونا را به ثمر برساند و به این ترتیب موجب قهرمانی آبی و اناری پوشان در رقابت های اروپایی شود.

در آن زمان پپ گواردیولا بازیکن بارسلونا بود. او از سال 1990 توانسته بود به تیم اصلی بارسلونا راه پیدا کند. گواردیولا در دوران بازیگری اش یک هافبک دفاعی بود.

1470