تکذیب روز؛ استقلال راهی برای بازگشت به آسیا نداشت

تکذیب روز؛ استقلال راهی برای بازگشت به آسیا نداشت

پایگاه خبری فوتبالی – وعده‌هایی که برخی افراد در بهار 1402 برای احتمال بازگشت استقلال به آسیا می‌دادند بی‌اساس بود. 

به گزارش فوتبالی، در فروردین 1402 بود که علی فتح‌الله‌زاده مدیر عامل وقت باشگاه استقلال مدعی شد با مسئولان AFC رایزنی کرده و برای حل مشکل این باشگاه برای بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا مهلت گرفته است. 

خیلی از اهالی فوتبال این وعده فتح‌الله‌زاده را نگرفتند. اما بودند معدود استقلالی‌هایی که از شدت عشق و علاقه به تیم‌شان وعده این مدیر را جدی گرفتند و تا خرداد ماه که موعد اعلام رسمی تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بود منتظر اخبار خوش ماندند. 

این وعده‌های سرخرمن حتی پس از فتح‌الله‌زاده هم ادامه پیدا کرد. مثلا حجت کریمی پس از صعود استقلال به فینال جام حذفی گفت: «چند روز پیش جلسه خوبی با تاج داشتم. قرار شد کمک کنند که مجوز حرفه‌ای را هم پیگیری کنیم. امروز هم با تاج و زارعی جلسه داشتیم. قرار شد ما اعتراض خود را اعلام کنیم. تاج قول داد که کمک کند و اگر اعتراض قبول نشد با من تشریف بیاورند و مالزی برویم.» 

او حتی پس از این که رسما اعلام شد استقلال در لیگ قهرمانان غایب خواهد بود هم امید داشت مشکل استقلال حل شود و در 16 خرداد ماه گفت: « تاج اگر بخواهد هنوز هم می‌تواند کاری کند مجوز حرفه‌ای استقلال صادر شود.» اما آخرین هشدارها به استقلال برای جلوگیری از حذف، در اواخر سال 1401 داده شده بود.

 مصطفی زارعی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در این باره گفته است: «آخرین هشدار ما به باشگاه استقلال ۲۰ اسفند بود. مکاتبه‌ای با مدیرعامل وقت باشگاه انجام دادم و آخرین هشدار را دادم. با توجه به تعطیلات سال نو و این که ۱۱ فروردین آخرین فرصت تسویه بدهی‌ها بود و در تعطیلات نوروز بانک‌ها تعطیل هستند و ممکن است مشکلاتی برای انتقال پول به وجود بیاید، از مسئولان استقلال خواهش کردیم هر کاری می‌خواهند قبل از نوروز انجام بدهند و اگر این اتفاق نیفتد استقلال نمی‌تواند مجوز بگیرد.» 

زارعی همچنین از ماجرای ملهت گرفتن برای استقلال توسط فتح‌الله‌زاده هم ابراز بی‌اطلاعی کرده و گفته: « من در جریان این مسئله نیستم، از طریق ما و فدراسیون فوتبال کاری انجام نشده بود. روز نهم یا دهم فروردین، تنها مکاتبه‌ درباره این رای از کنفدراسیون فوتبال انجام دادیم که این نهاد، قطعی بودن رای را تائید کرد.»  

1359