خرید جوان و جدید بایرن‌مونیخ؛ بازیکنی شبیه به امباپه؟!

خرید جوان و جدید بایرن‌مونیخ؛ بازیکنی شبیه به امباپه؟!

پایگاه خبری فوتبالی - بایرن مونیخ با برنامه‌ریزی در بخش جوانان به دنبال آینده است. آن‌ها ماتیس تیل بازیکن هفده ساله رن را به خدمت گرفتند.

به گزارش فوتبالی، در این بخش، به بررسی اجمالی ماتیس تل، قهرمان زیر هفده سال و فرانسوی جدید باواریایی‌ها می‌پردازیم.

سن: 17

پست: مهاجم

کشور: فرانسه (شش بازی ملی/ پنج گل برای زیر هجده سال)

از حومه پاریس، تل به عنوان یک جوان برای باشگاه‌های محلیVilliers Le Bel ، Paris FC، ASJ Aubervilliers و Montrouge FC بازی کرد. او هم‌چنین زمانی را در آکادمی معروف Clairefontaine نیز گذراند. سپس به سمت غرب به برتاین برتانی، یک ایالت در فرانسه، برتانی، به 'بریتانیای صغیر' یا 'بریتانیای کوچک' معروف است رفت و در سن 15 سالگی و در سال 2020 با رن قرارداد امضا کرد. او در باشگاه جدیدش پیشرفت سریعی داشت. در آگوست 2021، تل به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که تا به حال برای رن بازی کرده است. این مهاجم زمانی که اولین بازی خود را در مسابقات انجام داد تنها 16 سال و سه ماه و 19 روز سن داشت و در مجموع این جوان 10 بار از روی نیمکت در تمام رقابت‌ها در فصل 2021/2022 بازی کرد.

ماتیس تل در حال حاضر موفقیت بالایی در سطح بین‌المللی نیز دارد. او برای تیم زیر هجده سال فرانسه بازی کرده است. او در تابستان 2022 با تیم زیر هفده سال فرانسه قهرمانی اروپا را جشن گرفت. بازیکن جدید بایرن مونیخ پیش از گلزنی در ضربات پنالتی مقابل آلمان و پرتغال، در مرحله گروهی سه گل و یک پاس گل به ثمر رساند. او به همراه فرانسه با پیروزی دو بر یک مقابل هلند در فینال در یکم ژوئن، جام را به عنوان کاپیتان برنده شد.

شبیه به کیلیان امباپه:

در هر حال بیشتر استعدادهای تهاجمی فرانسوی با امباپه ستاره پاری‌سن‌ژرمن مقایسه می‌شوند و تل به طور موجهی در این گروه قرار می‌گیرد. او هم از نظر مسیر حرفه‌ای و هم از نظر سبک شبیه امباپه است. ماتیس تل زمانی که اولین قرارداد حرفه‌ای خود را امضا کرد، اعتراف کرد که هنوز باید مشخص کند چه موقعیتی برای او مناسب‌تر است. این چیزی است که بسیاری از مربیان او نیز به آن فکر کرده‌اند، اما یکی از نقاط قوت اصلی ماتیس تل توانایی او برای انطباق با هر نقشی است که از او خواسته می‌شود.

او برای اولین بار با سیستم 3-3-4 به صورت وینگ بازی کرد. پستی که امباپه در باشگاه و تیم ملی کشورش داشت و در آن معروف است. استعداد فرانسوی جدید بایرن مونیخ در طول سال‌ها در خطوط حمله و هافبک مرکزی بازی کرده است و مانند امباپه نشان داده است که می‌تواند در نقش مرکزی‌تر پیشرفت کند. این نوجوان به عنوان یک مهاجم مرکزی با ترکیب 3-3-4 در جریان رقابت‌های قهرمانی فرانسه در مسابقات قهرمانی رده سنی زیر هفده سال اروپا ظاهر شد.

ماتیس تل در اولین بازی خود برای رن، رکوردی را که در اختیار ادواردو کاماوینگا بود، شکست. اگر او با سرعت کاماوینگا که به رئال مادرید پیوسته است پیشرفت کند، هواداران بایرن مونیخ در شرایط خوشحالی باشند. در همین حال، تل با انتقال به آلمان، مسیر یکی دیگر از بازیکنان سابق رن را دنبال می‌کند. عثمان دمبله در فصل 2016/2017 برای بروسیا دورتموند بازی کرد و پس از یک فصل حضور در بوندس‌لیگا، راهی بارسلونا شد.

رونو جنزیو، سرمربی رن در مورد این که چرا تل خیلی زود وارد تیم اصلی شد، چنین می‌گوید: "او بازیکنی است که به طور قابل توجهی بالغ‌تر از میانگین سنی‌اش است. ویژگی‌های ورزشی او نیز بالاتر از حد معمول هستند، اما فقط این نیست. توانایی فنی و هوش بازیش مرا تحت تأثیر قرار داد." 

یولیان ناگلزمان، سرمربی بایرن مونیخ در مورد برنامه‌های این باشگاه برای تبدیل ماتیس تل به یک مهاجم در کلاس جهانی می‌گوید: "او بازیکن بسیار جوان و با استعدادی است که می‌تواند در موقعیت‌های مختلف بازی کند. او بسیار سریع و قوی است. او در دفاع از توپ و حرکت به سمت دروازه حریف خوب است. من این تصور را دارم که او روزی در آینده می‌تواند مانند لواندوفسکی چهل گل به ثمر برساند."

حسن صالیحمیدزیچ، مدیر ورزشی بوسنیایی بایرن مونیخ درباره این جوان فرانسوی می‌گوید: "ماتیس یکی از بزرگ‌ترین استعدادهای اروپاست، مهاجمی بسیار سریع، از نظر فنی قوی و همه کاره. او امسال با تیم زیر 17 سال فرانسه به عنوان کاپیتان این تیم قهرمان اروپا شد. ما برای مدت طولانی او را زیر نظر داشتیم و توانستیم او را متقاعد کنیم که قدم‌های مهم بعدی خود را در مونیخ با ما بردارد. به این افتخار می‌کنیم، زیرا باشگاه‌های زیادی بودند که می‌خواستند او را به خدمت بگیرند. توسعه چنین بازیکن جوان استثنایی یک پروژه هیجان انگیز برای همه ما است. البته ماتیس به زمان نیاز دارد، او به دقایق حضور در زمین و ریتم نیاز دارد. همه ما متقاعد شده‌ایم که او آینده عالی در پیش دارد و به تیم ما کمک خواهد کرد."

9404