گرشاسبی: همه خریدهای جدید فولاد ستاره شدند

گرشاسبی: همه خریدهای جدید فولاد ستاره شدند

پایگاه خبری فوتبالی- حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل فولاد خوزستان تجربه مشابه‌اش با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را تکرار کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، برای این مدیر با سابقه ورزش ایران موفقیت در رقابت های آسیایی موضوع تازه و نکته جدیدی نیست. با این حال از آنجایی که هر بردی شیرینی خاص خودش را دارد گرشاسبی در روزهای بازگشت تیمش از عربستان در دفترش پذیرای مدیران و پیشکسوتان بسیاری بوده که صعود فولاد به دور بعدی به عنوان تنها نماینده ایران را تبریک گفته‌اند.

این اتفاقی است که بعد از شروع نه چندان خوب سرخپوشان در لیگ برتر با تغییرات فوری گرشاسبی رخ داد و حالا فولاد شش بازی تا پایان لیگ برتر و کسب عنوان چهارمی فرصت دارد.

گفت‌وگوی مدیرعامل فولاد از همین جا آغاز می‌شود؛ از بازی امروز مقابل گل گهر. گرشاسبی می‌گوید: در فوتبال هیچ موفقیتی دائمی نیست و شما مدام از این مسابقه به مسابقه آینده پرت می‌شوید. بنابراین بچه های ما هم با در نظر گرفتن همین مسئله شادی و موفقیت تیم در رقابت های آسیایی را فراموش کرده‌اند تا آماده بازی حساس‌ با گل گهر باشند. هدف ما کسب بالاترین عنوان ممکن در لیگ است و گل گهر هم یکی از رقبای نزدیک ماست و با احترام به تیم آقای قلعه‌نویی باید آنها را شکست بدهیم.

او درباره آنچه در عربستان اتفاق افتاد و فولاد را تبدیل به تنها تیم ایرانی حاضر در پلی آف آسیا کرد هم می‌گوید: به هر حال با پیش بینی هایی که انجام شده بود و با تجربه کافی، وارد این مسابقات شدیم و یک هفته زودتر به دور بعد صعود کردیم که این مسئله جای خوشحالی دارد. من از همین جا دوباره به آقای نکونام و بازیکنان تیم تبریک می‌گویم. کادر با درایتی داریم و این مسئله برای همه طرفداران فوتبال در ایران و به خصوص در اهواز خوشحال کننده است که فولاد با چنین قدرتی در رقابت های لیگ و بین المللی حضور دارد.

از گرشاسبی درباره تقویت سرخپوشان اهوازی در نیم فصل لیگ و پوست اندازی تیم برای حمله به عنوان چهارمی سوال می‌کنیم. او می‌گوید: کاری که ما توانستیم در نیم فصل انجام بدهیم فوق العاده بود. خوشحالم که فولاد چنین اعتبار و شخصیتی دارد که بازیکنان بزرگی حاضرند در نیم فصل با باشگاه‌شان فسخ کنند و به جمع ما بپیوندند. ما از تک تک این بازیکنان استفاده خوبی برده‌ایم و من فکر می‌کنم آنها هم از حضور در فولاد راضی هستند.

مدیرعامل فولاد درباره هزینه نقل و انتقالاتی فولاد در نیم فصل هم چنین گفت: مطالب مختلفی درباره هزینه های سنگین ما در نیم فصل می‌نویسند که من باید آنها را اصلاح کنم. به هرحال ما در بعضی از انتقال هایمان  عملیاتی انجام دادیم یا معاوضه ای کردیم یا از خلائی استفاده کردیم و بازیکن ممتازی را جذب کردیم. تمام پلن های موجود بررسی شده بود تا با حداکثر کارایی و کمترین هزینه ممکن در مقیاس نقل و انتقال نیم فصل بتوانیم شرایط تیم را بهتر کنیم که خدا را شکر این اتفاق افتاد و دیدید که همه خریدهای جدید فولاد ستاره شدند.

از گرشاسبی درباره خرید ایبای گومز و حواشی مربوط به این داستان می‌پرسیم؛ او می‌گوید: گومز یک بازیکن ممتاز و درجه اول برای حضور در فوتبال ایران محسوب می‌شود و به نظر من اگر چنین فرصتی برای تیم به دست بیاید باید از آن استفاده کند. ما هزینه زیادی برای او پرداخت نکردیم و اگرچه او در رقابت های آسیایی برای ما بازی نکرد اما حضورش در تیم برای ما کاملا مثمرثمر بود. ایبای یک بازیکن کاملا حرفه ای و بزرگ و نامدار در سطح جهان است که بودن او در تیم‌تان باعث می‌شود تا بازیکنان به او نگاه کنند و از وی یاد بگیرند. ضمنا به عنوان مثال با حضور گومز، پاتوسی شرایط بهتری در تیم ما پیدا کرد و تا حدود زیادی تلاش خود را بیشتر کرد که تاثیرش را در بازی های او در آسیا دیدیم. همانطور که جو تیم با حضور او بهتر شد. آقای نکونام هم دیروز گفت که اگر گومز می‌توانست در لیگ بازی کند با او ادامه می‌دادیم که خب متاسفانه این فرصت در اختیار ما قرار نگرفت و نمی‌شد از او در رقابت های لیگ استفاده کرد. در کل از این خرید راضی هستیم و خوشحالم که فولاد آنقدر جذابیت دارد که بازیکنی با این اعتبار پیراهن ما را بر تن می‌کند.

از گرشاسبی درباره تفاوت دوره آسیایی فولاد و پرسپولیس سوال می‌کنیم. او در جواب می‌گوید: یک نقطه مشترک حضور دو مربی بزرگ روی نیمکت دو تیم پرسپولیس و فولاد در دوره هایی بود که من شانس کار کردن با این دو باشگاه بزرگ را داشته‌ام. بازیکنان هم بازیکنان بسیار خوبی هستند و شایستگی زیادی برای آینده دارند اما این را در نظر بگیرید که فولاد یکی از ارزان ترین تیم های آسیا بود و کمبودهای ما با تعصب و تلاش و غیرت مثال زدنی بچه ها و همینطور تدابیر تاکتیکی آقای نکونام کم شد و به نظر من باید به صعود فولاد بیشتر از اینها پرداخته بشود‌ چرا که ما گروه سختی داشتیم و پیش داوری ها و درباره سطح کیفی تیم هایی که با آنها بازی می‌کردیم چندان درست نبود.

آخرین صحبت گرشاسبی هم درباره حضور تماشاگران در بازی امروز فولاد و گل گهر است. او می‌گوید: امیدوارم امروز در پایان مسابقه جشن خوبی را به همراه هواداران خونگرم فولاد برگزار کرده باشیم. دل فولاد آره‌نا برای این هوادار تنگ بود و امروز فرصت خوبی برای لذت بردن از فوتبال در این استادیوم بزرگ است که من امیدوارم یک روز در آن میزبان بازی های خیلی بزرگ آسیایی باشیم.

9719