توشاک: نیمی از تیم رئال درآستانه جدایی هستند؛ فقط بحث مارسلو نیست

توشاک: نیمی از تیم رئال درآستانه جدایی هستند؛ فقط بحث مارسلو نیست

سایت رسمی فوتبالی- جان بنجامین توشاک سرمربی سابق رئال مادرید در گفتگو با گل درمورد شرایط باشگاه مادریدی و برخی از بازیکنان مهم این تیم در فصول اخیر صحبت کرده است.

او در مورد رویارویی کریستیانو رونالدو ستاره سابق رئال با اتلتیکومادرید گفت:« چه از عملکرد کریس خوشم بیاید و چه نه، همان طور که خیلی از افراد می گیوند، کریس بنا به دلایلی برخی افراد را قلقلک می دهد. ولی باید بازیها، گلها و جام های او را دید. او یکی از بزرگان تاریخ فوتبال است و مطمئنم که انگیزه های زیادی دارد تا مقابل اتلتیکو بازی خوبی ارائه داده و برای آنها مشکل ساز شود.»

توشاک درمورد شرایط گرث بیل در رئال و مشکلش در یادنگرفتن زبان اسپانیایی گفت:« من برای اولین بار در سال 1985 به رئال مادرید رفتم و آن زمان شرایط متفاوت بود: در منطقه جدایی طلب باسک مردم به زبان باسکی و اسپانیایی صحبت می کردند. چه برایت سخت باشد و چه آسان، وقتی برای کار کردن و بازی کردن به کشور دیگری می روی، باید تلاشت را بکنی تا دست کم زبان آنهارا بیاموزی. خیلی ها با این صحبت موافق هستند و خیلی ها هم نه ولی بعد از شش یا هفت سال حضور دررئال، راستش به نظر من بیل باید دست کم برای احترام به هواداران هم که شده، می بایست زبان اسپانیایی یاد می گرفت تا بتواند احساساتش را به زبان مردمی که در آنجا بازی می کند، ابراز کند. این موضوعی کوچک ولی درعین حال مهم است.»

بخش بعدی صحبتهای توشاک درمورد تغییر دوره در باشگاه مادریدی بود:« زمان منتظر کسی نمی ماند. مارسلو سالهای خوبی در رئال مادرید داشته ولی مثل همه آدمها،زمانی می رسد که باید به بازیکنان دیگری فکر کرد. بحث فقط مارسلو نیست: نیمی از بازیکنان رئال در آستانه جدایی از این تیم هستند. نیاز به بازسازی دراین تیم وجود دارد و این بازسازی فقط در پست مدافع چپ تیم نیست.»

6363