خواندنی های آماری ساندرلند - آرسنال؛ یک شاهکار مشترک از ژیرو و مویس!

خواندنی های آماری ساندرلند - آرسنال؛ یک شاهکار مشترک از ژیرو و مویس!

وبسایت رسمی برنامه نود - آرسنال در هفته دهم لیگ برتر، برد ارزشمندی را مقابل ساندرلند به دست آورد و با دست پر از tyneside برگشت. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به این بازی از دریچه آمار و ارقام

به گزارش وبسایت نود، آرسنال در هفته دهم لیگ برتر توانست با یک توفان 6 دقیقه و 25 ثانیه ای مقابل ساندرلند به برتری 4-1 دست یابد. تعویض طلایی آرسن ونگر باعث شد تا اولیویه ژیرو تنها دو دقیقه پس از حضور در زمین و در اولین تماس با توپ، دروازه گربه های سیاه را فرو بریزد. «دو گله» اولیویه ژیرو و الکسیس سانچز چنین شکست سنگین خانگی را شاگردان دیوید مویس تحمیل کرد. بهترین خبر برای آرسنال، بازگشت آرون رمزی با پاس گل و ادامه درخشش الکسیس سانچز، مسوت اوزیل و الکس چمبرلین بود. بدین ترتیب، طی 26 رویارویی این دو تیم، فقط یک برد نصیب ساندرلند شده و گربه های سیاه فقط 9 گل را در 15 بازی خانگی اخیر مقابل توپچی ها به ثمر رسانده اند.

تیم تحت هدایت دیوید مویس با کسب فقط 2 امتیاز و تفاضل گل 13- ، بدترین نتیجه یک باشگاه را تا پایان 10 هفته نخست لیگ برتر رقم زد. همچنین بدترین شروع ساندرلند در تاریخ این باشگاه در کلیه دسته ها رقم خورد. شاهکاری دیگر از دیوید مویس!

منچستر سیتی در فصل 96-1995 چنین شروع ضعیفی را تجربه کرده بود. آنها طی 10 بازی نخست لیگ، فقط 2 امتیاز گرفتند ولی حتی تفاضل گل آن تیم نیز از ساندرلندِ دیوید مویس بهتر بود. حتی درجه فضاحت داربی کانتی و استون ویلا نیز تا این حد نبود، دو باشگاهی که نماد یک تیم نگون بخت سقوط کرده در دهه های اخیر محسوب می شوند.

جوردن پیکفورد دروازه بان ساندرلند در هیچ یک از 10 بازی این فصل لیگ برتر، موفق به ثبت کلین شیت نشده و از این حیث، فقط 3 دروازه بان دیگر وجود دارند که بیشتر از او، در ثبت کلین شیت ناموفق بوده اند.

صحنه اشتباه شکودران مصطفی در این بازی و عبور دانکن واتمور از او باعث شد که یک پنالتی نصیب ساندرلند شده و باز هم جرمین دفو برای تیمش گلزنی کند. این اشتباه مدافع آلمانی برای هواداران آرسنال در بازی های دشوارتر آینده، نگران کننده خواهد بود.

الکسیس سانچز در این بازی دو گل زد تا تعداد گل های زده او طی 8 بازی اخیر لیگ برتر، به 5 برسد. وی در این 8 بازی توانسته در 8 گل تیمش نقش مستقیم ایفا کند. (5 گل و 3 پاس گل) همچنین، تعداد گل های الکسیس سانچز طی 101 بازی برای آرسنال، به 48 رسید. تیری آنری در 100 بازی نخست، 48 گل برای آرسنال زده بود.

الکس آکسلید چمبرلین طی 8 بازی اخیر در کلیه رقابت ها، در 7 گل تیمش نقش مستقیم ایفا کرده است. (4 گل و 3 پاس گل)

در صحنه گل نخست آرسنال که با ضربه سر الکسیس سانچز به ثمر رسید، 22 پاس داده شد تا این که توپ وارد دروازه ساندرلند شود. بیشترین تعداد پاس هایی که منجر به گل شده در فصل جاری لیگ برتر

در کنار همه نگون بختی های ساندرلند، کاپیتان و رهبر این تیم درون زمین یعنی جان اوشی نیز مصدوم شده و به لیست بلندبالای مصدومان گربه های سیاه اضافه گردید.

اولین حضور آینزلی میتلند- نیلز بازیکن گمنام تیم ذخیره های آرسنال در لیگ برتر.

66% مالکیت توپ برای آرسنال، مجموعاً 23 شوت برای آرسنال در مقابل فقط 3 شوت ساندرلند، 505 پاس صحیح برای آرسنال و دقت 85% در مقابل 216 پاس حریف و دقت 72%

حضور محمد الننی در ترکیب اصلی آرسنال جالب توجه بود. بیشترین تعداد پاس در این بازی، توسط این ملی پوش مصری با 91 پاس داده شد. پس از او، شکودران مصطفی و کایران گیبس فقط 57 و 50 پاس را ارسال کردند. مسوت اوزیل در این بازی فقط یک پاس گل داد و یک فرصت تک به تک را خراب کرد.

ترکیب اصلی آرسنال در این فصل، به ثبات کامل رسیده است. در این بازی، یک تغییر در پست دفاع چپ داده شد و کایران گیبس به جای ناچو مونرئال در ترکیب اصلی قرار گرفت و یک پاس گل هم داد. علاوه بر این، 7 دفع توپ، یک تکل و 10 نبرد تن به تن در کارنامه گیبس مشاهده می شود. عملکرد او در زمین و هوا بسیار خوب بود.

شکودران مصطفی در این بازی چندان آماده نشان نداد ولی لورن کوشیلنی و کایران گیبس به ترتیب با 9 و 7 دفع توپ، همه کاره خط دفاعی توپچی ها بودند.

4464