لیورپول-لستر سیتی به روایت آمار و ارقام؛ تکرار قهرمان کُشی های لیورپول در آنفیلد

لیورپول-لستر سیتی به روایت آمار و ارقام؛ تکرار قهرمان کُشی های لیورپول در آنفیلد

وبسایت رسمی برنامه نود - لیورپول در اولین بازی خانگی فصل به مصاف مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر رفت و علاوه بر نمایش خیره کننده، یک پیروزی قاطع 4-1 را مقابل لستر سیتی رقم زد. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به بازی لیورپول و لستر سیتی به روایت آمار، ارقام و اعداد

به گزارش وبسایت نود، روبرتو فیرمینو با 2 گل زده، سادیو مانه با یک گل زده و یک پاس گل و همچنین آدام لالانا و جورجینیو واینالدوم از ستاره های بزرگ این بازی بودند. جالب این که جیمی واردی باز هم دروازه لیورپول را گشود هر چند که گل او هیچ کمکی به لستر سیتی نکرد اما رکورد جالب 7 گل زده طی 8 بازی اخیر لیگ برتر را برای آقای گل فصل قبل این مسابقات به ارمغان آورد.

لوکاس لیوا هافبک تدافعی برزیلی لیورپول شاید هرگز به چشم نیاید اما در بازی مقابل لستر سیتی با 61 پاس سالم، نقشی بزرگ در گردش توپ و بازی چشم نواز قرمزها ایفا کرد. بدین ترتیب لیورپول همچون فصل قبل، موفق به شکست لستر شد. لستر طی 6 بازی اخیر در آنفیلد پیروز نشده است و آخرین برد آنها در زمین لیورپول به سال 2000 باز می گردد.

یکی از تخصص های لیورپول طی سال های اخیر، شکست دادن تیم های مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر است. قرمزها تاکنون 20 بار بر تیم هایی که مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر بودند، غلبه کرده است که بیشترین تعداد برد مقابل تیم های قهرمان محسوب می شود. آخرین تیمی که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در ورزشگاه آنفیلد به پیروزی دست یافت، تیم منچستر یونایتد در سال 2007 بود. قرمزها با شکست لستر، این رکورد را به 9 سال ارتقاء دادند.

رکورد عدم پیروزی کلودیو رانیری به عنوان سرمربی در ورزشگاه آنفیلد به 13 سال رسید. آخرین برد این مربی ایتالیایی در زمین اختصاصی لیورپول به سال 2003 مربوط می شود.

بازسازی و افزایش ظرفیت 8500 نفری ورزشگاه آنفیلد و لفظ «استفاده از قدرت تماشاگرهای اضافه» توسط یورگن کلوپ عملاً در بازی مقابل لستر عملی شد.

لستر سیتی یک آغاز بسیار پر فراز و نشیب را در فصل جدید تجربه می کند. شکست مقابل هال سیتی بدون مربی، توقف آرسنال و سپس شکست سوانسی سیتی حاکی از یک واقعیت مشترک بین دو تیم لیورپول و لستر است. هر دو تیم افت و خیزهای زیادی دارند و یک روز عالی و روزی دیگر بسیار بد. البته این واقعیت تنها شامل حال لستر سیتی فصل جدید می شود.

دریافت 7 گل طی 4 بازی نخست لیگ برتر برای خط دفاعی لیورپول یک اتفاق خوب نیست هر چند که لیورپول در سال 2016، بیشترین تعداد گل زده را در بین تیم های لیگ برتری با 50 گل داشته است.

لوکاس لیوا علیرغم اشتباه در صحنه گل لستر، در خط دفاعی تیمش همچون یک سوئیپر عمل کرد، دانیل استاریج به ترکیب اصلی بازگشت و یک پاس گل داد، سادیو مانه که همگان وی را مصدوم می پنداشتند، در ترکیب اصلی قرار گرفت و بسیار عالی بود. روبرتو فیرمینو از ابتدای فصل گذشته تاکنون با 12 گل زده، بهترین گلزن لیورپول در این مدت محسوب می شود.

دنی سیمپسون به علت مصدومیت و شینجی اوکازاکی به دلیل مسائل فنی دو تعویض زودهنگام رانیری در این بازی بودندو کاسپر اشمایکل دروازه بان لستر نمایشی متزلزل داشت.

مالکیت توپ 63 درصدی لیورپول، دقت پاس 80 درصدی قرمزها مقابل دقت 68 درصدی روباه ها، 11 شوت داخل چارچوب برای لیورپول در مقابل 3 شوت حریف، دقت پاس 95 درصدی جوردن هندرسون!

4464