آرسنال-ساوتهمپتون به روایت آمار و ارقام؛ اولین برد خانگی توپچی ها با کادوی تولد کوشیلنی

آرسنال-ساوتهمپتون به روایت آمار و ارقام؛ اولین برد خانگی توپچی ها با کادوی تولد کوشیلنی

وبسایت رسمی برنامه نود - سرانجام آرسنال توانست با پنالتی سانتی کازورلا در آخرین ثانیه های بازی مقابل ساوتهمپتون به اولین برد خانگی در فصل جدید لیگ برتر دست یابد تا اندکی از شدت فشارها روی آرسن ونگر کاسته شود.

به گزارش وبسایت نود، آرسنال که طی 6 تقابل پیشین مقابل ساوتهمپتون در کلیه رقابت ها، فقط یک بار پیروز شده بود، سرانجام پس از حدود دو سال، با نتیجه 2-1 مقابل قدیس ها (لقب باشگاه ساوتهمپتون) به برتری دست یافت. اگر از گل به خودی پیتر چک بگذریم، تعویض های خوب ونگر و گل زیبای لورن کوشیلنی نیز جزو مهم ترین رویدادهای مسابقه آرسنال-ساوتهمپتون بودند. نگاهی متفاوت داریم به این بازی از دریچه آمار، ارقام و اعداد

دومین گل به خودی پیتر چک در تاریخ لیگ برتر که به واسطه ضربه ایستگاهی تیم حریف رقم خورد، اولین گل ساوتهمپتون در ورزشگاه امارات پس از 3 بازی بود. آخرین گل قدیس ها در ورزشگاه امارات در شکست 6-1 این تیم به ثبت رسید. آرسنال از نوامبر 1987 تاکنون و طی 22 مسابقه خانگی در مقابل ساوتهمپتون شکست نخورده است.

ساوتهمپتون پس از ثبت 3 کلین شیت متوالی مقابل آرسنال، در نهایت تسلیم شد و در هفته چهارم فصل جدید، 2 گل دریافت کرد. آخرین تقابل این دو تیم در باکسینگ دی با برتری خیره کننده 4-0 ساوتهمپتون به پایان رسید.

آرسنال طی 5 سال اخیر هرگز دو بازی خانگی متوالی را نباخته است.

مسوت اوزیل هافبک آلمانی از دسامبر گذشته تاکنون نتوانسته در ورزشگاه امارات برای توپچی ها در لیگ برتر گلزنی کند. هر 7 گل اخیر سانتی کازورلا برای آرسنال در لیگ برتر از طریق ضربات پنالتی به ثمر رسیده است.

نتایج آرسن ونگر مقابل مربی های هم وطن خویش، بسیار خوب بوده است. به جز ژرار هولیه، سه مربی فرانسوی دیگر یعنی ژان تیگانا، رمی گارد و کلود پل در لیگ برتر انگلیس در مقابل ونگر صف آرایی کردند و هیچ یک نتوانستند تیم تحت هدایت ونگر را شکست بدهند. کلود پل مربی فرانسوی ساوتهمپتون آخرین نفر از این لیست بود.

سانتی کازورلا روزهای اوج خود را سپری می کند. او گل برتری توپچی ها را مقابل ساوتهمپتون از روی نقطه پنالتی زد تا در % 50 گل های آرسنال طی 4 هفته نخست لیگ برتر، مشارکت مستقیم داشته باشد. بدین ترتیب، مجموع تعداد گل های زده و پاس گل های کازورلا به عدد 4 رسید.

حضور شکودران مصطفی و لوکاس پرز دو خرید جدید باشگاه آرسنال در ترکیب اصلی جالب توجه بود. مصطفی در خط دفاعی عملکرد فوق العاده ای داشت ولی پرز در نوک خط حمله ناامیدکننده ظاهر شد.

آرسنال دقیقاً 500 پاس سالم در این بازی با دقت 84% را به ثبت رسانید. تعداد شوت های داخل چارچوب ساوتهمپتون، 2.5 برابر آرسنال بود ولی توپچی ها با دو ضربه داخل چارچوب، دو گل زدند.

شکودران مصطفی 85 پاس داد که 89% آن صحیح بود. وی با 4 دفع توپ و 3 تکل نیز اثر مهمی بر استحکام خط دفاعی آرسنال داشت.

دو تعویض پیاپی آرسن ونگر که با حضور اولیویه ژیرو و الکسیس سانچز در دقیقه 62 انجام شد، جریان بازی را به سود آرسنال تغییر داد و ضربه پنالتی نیز توسط ژیرو به دست آمد. تا پایان هفته چهارم فصل جدید، آرسنال صاحب 3 ضربه پنالتی شده در حالی که طی 38 بازی فصل گذشته، فقط 2 ضربه پنالتی به سود توپچی ها گرفته شده بود.

لورن کوشیلنی پنجمین بازیکن تاریخ آرسنال است که در روز تولد خویش برای این تیم گل می زند. پل مرسون، روبر پیرس، یوسی بنایون و سانتی کازورلا نیز به چنین افتخاری دست پیدا کرده اند.

4464