نگاهی به سوابق بازیکنان تازه وارد لیگ برتر انگلیس - بخش سوم

نگاهی به سوابق بازیکنان تازه وارد لیگ برتر انگلیس - بخش سوم

وبسایت رسمی برنامه نود - نگاهی به سوابق بازیکنان تازه وارد لیگ برتر انگلیس - قسمت سوم

به گزارش وب سایت نود، در ادامه بررسی بازیکنانی که امسال نخستین فصل حضور در لیگ جزیره را تجربه می کنند، را دنبال می کنیم.

اولکساندر زینچنکو* از اف سی یوفا به منچستر سیتی

سن: 19 سال* قیمت قرارداد: یک میلیون و 700 هزار پوند* پست: هافبک تهاجمی

سوابق باشگاهی: فوتبال را از تیم جوانان شاختار دونتسک اوکراین شروع کرد و پس از آن به اف سی یوفا روسیه پیوست؛ زینچنکو در 31 بازی در لیگ دو گل برای تیمش زد.

ویژگی های بازی: جوان فوق العاده بااستعداد در پست هافبک که قابلیت بازی در دفاع چپ نیز را دارد.

اظهار نظر در مورد بازیکن* آندری ورونین، مهاجم سابق تیم ملی اوکراین و باشگاه لیورپول: او بازیکن بسیار مستعد و خلاقی است، اما باید واقع بین باشد. او باید با انجام بازی های بیشتر، تجربه اندوزی کند. به نظرم او فقط در پلی استیشن می تواند برای منچستر سیتی بازی کند.

* زینچنکو با گلزنی در دیدار برابر رومانی در حالیکه تنها 19 سال 214 روز سن داشت، رکورد جوانترین گلزن تاریخ تیم ملی اوکراین که قبلاً در اختیار آندری شوچنکو بود، را به خود اختصاص داد. 

میشی باتشوای* از مارسی به چلسی

سن: 22 سال* قیمت قرارداد: 33 میلیون پوند* پست: مهاجم

سوابق باشگاهی: عضو تیم اندرلشت بلژیک بود که در سال 2007 از سوی این باشگاه به عنوان بازیکن آزاد اعلام شد. سپس دو فصل در استاندارد لیژ توپ زد تا اینکه در سال 2014 به مارسی پیوست. فصل گذشته با پیراهن مارسی موفق شد با زدن 17 گل در رده چهارم برترین گلزنان لیگ یک فرانسه قرار گیرد.

ویژگی های بازی: مهاجم گلزن و تمام کننده، با سرعت و قدرت بدنی مناسب، موفق در بازی هوایی علیرغم قامت نه چندان بلند، از نکات منفی بازی او می توان به تکروی و شرکت نکردن در کار تیمی و گروهی اشاره کرد.

اظهار نظر در مورد بازیکن* مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی بلژیک در یورو 2016: فکر می کنم این انتقال برای او بسیار عالی و درخشان خواهد بود. به نظرم او مزد تلاش و زحمات و بازی های بسیار خوبش در فصل گذشته را گرفت.

* باتشوای کارتون باب اسفنجی را فوق العاده دوست دارد و اغلب در حین تماشای همین کارتون به خواب می رود.

نولیتو* از سلتا ویگو به منچستر سیتی

سن: 29 سال* قیمت قرارداد: 14 میلیون پوند* پست: مهاجم

سوابق باشگاهی: در 22 سالگی به تیم دوم بارسلونا رفت و در دسته های پائین تر بازی کرد. تنها دو بازی برای تیم اصلی بارسلونا انجام داد و سپس از نیوکمپ رفت. پس از آن در تیم های بنفیکا، گرانادا و سلتا ویگو بازی کرد. نولیتو با زدن 39 گل، دومین بازیکن اسپانیایی موفق در لالیگا طی سه فصل اخیر بوده است. بارسا در ژانویه گذشته قصد داشت دوباره او را به خدمت بگیرد که این انتقال انجام نشد.

ویژگی های بازی: شگرد ویژه این بازیکن که در سمت چپ بازی می کند، نفوذ در عرض و شوتزنی به سمت دروازه حریف است. وی فصل گذشته 12 گل زده داشت.

اظهار نظر در مورد این بازیکن: ویسنته دل بوسکه، سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا: دلیل دعوت نولیتو به تیم ملی بازی های بسیار خوب او در فصل گذشته بود و اینکه او یک وینگر فوق العاده است. بازیکنان بسیار اندکی هستند که چنین خصوصیاتی داشته باشند. از نظر وظایف دفاعی هم باید بگویم که او بسیار به خط دفاع تیم کمک می کند.  

* نولیتو قبل از روی آوردن به فوتبال، در ازای هفته ای 30 یورو در یک قصابی کار می کرد.

استیو مانداندا* مارسی به کریستال پالاس

سن: 31 سال* قیمت قرارداد: یک و نیم میلیون پوند* پست: دروازه بان

سوابق باشگاهی: فوتبال را از تیم لوهاور آغاز کرد و سپس به مارسی رفت و در این تیم 439 بازی انجام داد. مانداندا که تا کنون چهار بار به عنوان بهترین دروازه بان سال لیگ فرانسه انتخاب شده، در سال 2010 همراه با مارسی قهرمان لوشامپیونه فرانسه شد. او از سال 2010 به بعد کاپیتان مارسی بوده است.

ویژگی های بازی: دروازه بانی عالی و رهبری واقعی در درون زمین. در شوتگیری بسیار ماهر است و روی سانتر از جناحین بسیار خوب و مطمئن عمل می کند. در سه فصل گذشته، سه پنالتی را در بازی های لیگ برای تیمش مهار کرد.

اظهار نظر در مورد بازیکن* کیت میلن، کمک مربی تیم کریستال پالاس: اگر با مانع بزرگی به نام هوگو لوریس مواجه نمی شد، بدون شک دروازه بان اول فرانسه بود. برای اینکه متوجه شوید که او چقدر دروازه بانی عالی است، به رکوردهایی که از خود به جای گذاشته، نگاه کنید. او تلفیقی از عملکرد خوب و تجربه را در زمین نمایش می دهد.  

* یورو 2016 چهارمین تورنمنت بزرگ مانداندا بود، اما در هر چهار تورنمنت به عنوان سنگربان ذخیره حضور داشته و در هیچ یک هم مورد استفاده قرار نگرفته است. وی در کشور کنگو متولد شد و سابق بر این یک بوکسور بود.

نامپالیس مندی* از نیس به لستر سیتی

سن: 24* قیمت قرارداد: 13 میلیون پوند* پست: هافبک

سوابق باشگاهی: در فصل 13-2012 عضو تیم موناکو با هدایت کلودیو رانیری بود که همراه این تیم از لیگ دو فرانسه به لیگ دسته اول صعود کردند، اما پس از آن موناکو را به مقصد نیس ترک کرد که این امر باعث دلخوری و ناراحتی رانیری هم شد. مندی سه فصل در نیس بازی کرد و در 201 بازی تنها یک گل زد.

ویژگی های بازی: وقتی خیلی از کارشناسان و اهالی فوتبال او را با کلادیو ماکلله مقایسه می کنند، همین امر بیانگر آنست که پست این بازیکن هافبک دفاعی است و به خوبی تکل می زند و پاس های ساده ای را ارسال می کند.

اظهار نظر در مورد این بازیکن* کلودیو رانیری، سرمربی وقت موناکو در سال 2013 در گفتگو با روزنامه اکیپ (پس از جدایی نامپالیس مندی از موناکو): اصلاً طرز فکر و نگرش او را درک نمی کنم. هر زمان که بازی های او را می دیدم، می گفتم این کلادیو ماکلله ماست. به سبک بازی او اطمینان داشته و همیشه او را بازی می دادم.

* مندی هنوز این فرست را دارد که برای تیم ملی سنگال بازی کند، زیرا او تنها برای تیم ملی زیر 21 ساله های فرانسه بازی کرده است.

2081