اسامی بانوان ایرانی که دو بار سهمیه المپیک گرفتند/ رکورد ویژه ندا شهسواری

اسامی بانوان ایرانی که دو بار سهمیه المپیک گرفتند/ رکورد ویژه ندا شهسواری

پایگاه خبری فوتبالی- کاپیتان تیم ملی پینگ‌پنگ زنان ایران با کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس رکورددار بیشترین حضور در المپیک بین ورزشکاران زن ایران شد.

به گزارش فوتبالی، ندا شهسواری روز گذشته (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت) موفق شد در فینال رقابت‌های تنیس روی میز انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه با پیروزی مقابل نماینده قزاقستان سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند.

شهسواری که پیش از این سابقه حضور در المپیک لندن و ریو را داشت، اکنون برای سومین بار حضور در المپیک را تجربه خواهد کرد که از این نظر بین زنان ورزشکار ایران رکورددار بیشترین حضور در المپیک خواهد بود.

پیش از این رکورد حضور زنان ایران در المپیک دو بار بوده است اما شهسواری رکورد جدیدی در این زمینه ثبت کرد و برای اولین بار یک زن ایرانی سومین بار المپیک را تجربه خواهد کرد.

اسامی زنان ورزشکاری که دو بار سهیمه المپیک را کسب کرده‌اند به شرح زیر است:

هانیه رستمیان (تیراندازی) : المپیک ۲۰۲۰ توکیو و المپیک ۲۰۲۴ پاریس

مهسا جاور (قایقرانی) : المپیک ۲۰۱۶ ریو و المپیک ۲۰۲۴ پاریس

ناهید کیانی (تکواندو) : المپیک ۲۰۲۰ توکیو و المپیک ۲۰۲۴ پاریس

الهه احمدی (تیراندازی) : المپیک ۲۰۱۲ لندن و المپیک ۲۰۱۶ ریو

نجمه خدمتی (تیراندازی) : المپیک ۲۰۱۶ ریو و المپیک ۲۰۲۰ توکیو

مه‌لقا جام‌بزرگ (تیراندازی) : المپیک ۲۰۱۲ لندن و المپیک ۲۰۱۶ ریو

فرزانه فصیحی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور داشت و به گفته خودش سهمیه ۲۰۲۴ پاریس را هم قطعی کسب کرده است اما این سهمیه هنوز از طرف فدراسیون جهانی به صورت رسمی اعلام نشده و تا تیرماه که زمان پایان کسب سهمیه است رسما اعلام نخواهد شد. در صورت باقی ماندن فصیحی در رنکینگ المپیک، این ورزشکار هم دومین المپیک خود را تجربه خواهد کرد.

7474