گزارش ویژه/ 10 کامبک تاریخی استقلال در لیگ برتر

گزارش ویژه/ 10 کامبک تاریخی استقلال در لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی- برابر ذوب‌آهن، پنجاهمین بازگشت به بازی استقلال در تاریخ لیگ برتر رقم خورد. عددی که صرفا مربوط است به بازی‌هایی که استقلال در آنها از رقیب، یک یا چند بار عقب افتاده ولی درنهایت با برد و 3 امتیاز کامل زمین را ترک کرده است. 

به گزارش فوتبالی، فاصله آبی‌ها با تیم دوم جدول کامبک‌ها، 10 بازی است و این نشان می‌دهد که آنها، به بازی برمی‌گردند، همیشه! کامبک برابر فجر در لیگ 3، فولاد در لیگ اول، پیکان در لیگ 17، راه‌آهن در لیگ 14 و خیلی دیگر از بازی‌ها را هم می‌شد در این فهرست قرار داد ولی از نظر «فوتبالی» این 10 برگشت به زندگی، چیز دیگری است.

سپاهان/ لیگ 5

تیمِ قلعه‌نویی در خانه از سپاهان عقب افتاده بود. پیمان نادری گمنام از روی نیمکت وارد زمین شد و ناگهان استقلال به بازی برگشت و 2 گل زد. خامه روی این کیک کامبک، مهار ضربه پنالتی رسول خطیبی در دقیقه 87 توسط طالب‌لو بود.

ابومسلم/ لیگ 4

دبل مجتبی جباری و ثبت نتیجه 2 صفر به سود ابومسلم در ورزشگاه ثامن تا دقیقه 85 ولی وقتی داور سوت پایان را زد، تیم قلعه‌نویی با دست پر و 3 امتیاز کامل از زمین بیرون رفت. آنها در دقایق 85، 86 و 2+90 گل زدند و برندند.

برق شیراز/ لیگ 4

استقلال در خانه با دو گل از برق شیراز عقب افتاده بود. حوالی دقیقه 80 بود که اعتراض هواداران به اوج رسید ولی تیم قلعه‌نویی بازهم برنده شد. آبی‌ها در دقایق 80 و 84 گل زدند و بازی را مساوی کردند و با گل دقیقه 3+90 صاحب هر 3 امتیاز شدند.

تراکتور/ لیگ 19

در همین بازی بود که از استقلال چشم‌نواز استراماچونی رونمایی شد. تراکتور با گل محمدرضا آزادی جلو افتاد ولی مهمان به بازی برگشت؛ گل مساوی را در نیمه اول زد و سپس با 2 گل دیگر در نیمه دوم، کار را تمام کرد. هر 3 گل را شیخ دیاباته زد.

پرسپولیس/ لیگ 4

استقلال برد یک صفر را از دست داد و 2 یک عقب افتاد. ضربه دقیق فکری از بین پاهای محمدی وارد دروازه و بازی مساوی شد. بعد از دقیقه 90 اما درام، قطعی شد: ارسال فرزاد مجیدی و ضربه سر پیروز قربانی و بردن دربی.

هوادار/ لیگ 23

ایمان سلیمی تنها 15 دقیقه زمان نیاز داشت تا یک‌تنه استقلال را برابر هوادار عقب بیاندازد ولی تیمِ نکونام در خانه، قصد باختن نداشت و فعلا هم ندارد. مهرداد محمدی، پنالتی منجر به گل اول را گرفت و سپس «بریس» کرد و تیمش را برنده از زمین بیرون آورد.

پاس/ لیگ دوم

افتتاحیه رولند کخ روی نیمکت استقلال با بازی برابر پاس در ورزشگاه تختی رقم خورد. آبی‌ها تا دقیقه 70 با یک گل عقب بودند ولی ناگهان به بازی برگشتند و با 3 گل دیدنی، بازی را به سود خودشان کردند و صاحب هر 3 امتیاز شدند.

پرسپولیس/ لیگ 16

هنوز بازی به دقیقه 5 نرسیده بود که دروازه رحمتی با ضربه دیدنی رفیعی باز شد. اما استقلال به کمتر از 40 دقیقه زمان نیاز داشت تا کامبک بزند. گل اسماعیلی و سپس پاس گلش و ضربه قربانی و درنهایت شوت آرام ولی دقیق کاوه رضایی.

ذوب‌آهن/ لیگ 23

اهمال عجیب محمدحسین مرادمند، استقلال را در خانه از ذوب‌آهن عقب انداخت. آنها برای جبران این گل، نیمه دوم پرفشاری را سپری کردند. ماشاریپوف گل مساوی را زد و درحالیکه سیو حسینی، آنها را در بازی نگه داشته بود، سوپرگل بلانکو هر 3 امتیاز را آبی کرد.

گل‌گهر/ لیگ 22

این کامبک را شاید بتوان تاریخی‌ترین برگشت به بازی استقلال در تاریخ لیگ برتر نامید. آنها تا دقیقه 90 با یک گل از گل‌گهر در خانه عقب بودند ولی با درخشش رضا میرزایی، نه‌تنها بازی را مساوی کردند که گل دوم و برتری را هم زدند.

پایگاه خبری فوتبالی/ گزارش از علیرضا خطیبی

5390