سوال روز؛ بالاخره تعویض‌های اوسمار خوب است یا بد؟

سوال روز؛ بالاخره تعویض‌های اوسمار خوب است یا بد؟

پایگاه خبری فوتبالی- تعویض‌های اوسمار خوب است یا بد. جواب این سوال می‌تواند با نتیجه نهایی بازی تغییر کند.

به گزارش فوتبالی، بعد از باخت پرسپولیس به آلومینیوم در ضربات پنالتی و جام‌حذفی تیغ تیز انتقادات به سمت اوسمار روانه شد. این انتقادات نه به دلیل حذف در ضربات پنالتی که به دلیل رسیدن بازی به پنالتی بود که تقریبا همه تعویض‌های سرمربی برزیلی را در آن تاثیرگذار می‌دانستند. در آن بازی تعویض مهدی ترابی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و همچنین حضور علی نعمتی که روی گل حریف هم مقصر بود انتقادات را تند و تیزتر کرد. 

در آن سو هم مربی‌گری  و بازیخوانی خوب مجتبی حسینی مزید بر علت شد که باخت در این بازی تمام و کمال به تفکرات سرمربی پرسپولیس ارتباط داده شود. یکی دیگر از انتقادات به این مربی تعویض‌های زودهنگام بود که هر 5 تعویض خود را قبل از ده دقیقه پایانی انجام داد.

در بازی با سپاهان هم باز مهدی ترابی تعویض شد و البته این اتفاق دیرتر افتاد. در این بازی هم انتقاداتی مطرح شد. اما در بازی با نساجی مازندران که با یک کامبک ده‌نفره و یک پیروزی شیرین همراه شد نظرات نسبت به اوسمار کمی تغییر کرد. سینااسدبیگی به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد و هم روی گل و هم در حفظ نتیجه تاثیرگذار بود. 

تعویض دیگر اوسمار هم حضور فرشاد فرجی بود. در این بازی هم مهدی ترابی که مورد از تعویض او انتقاد شده بود باز هم تعویض شد. جالب است که در این بازی به جای انتقاد از اوسمار به تعویض طلایی او و تاثیرش در حفظ نتیجه و کامبک اشاره شد. این در حالی است که اگر مهدی ترابی تعویضش اشتباه است در این بازی هم انجام شد و اگر درست است در بازی با آلومینیوم و سپاهان هم انجام شد. 

این تغییر واکنش‌ها نشان می‌دهد که اتفاقات و مهم‌تر از نتیجه بازی می‌تواند روی قضاوت در مورد تعویض‌های یک مربی تاثیرگذار باشد. با این که به نظر می‌رسد تعویض زودهنگام مهدی ترابی که یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم است یک تصمیم اشتباه است حتی اگر پرسپولیس بتواند با وجود این اشتباه برنده از میدان خارج شود.

4326