برای اولین بار در لیگ جزیره: قضاوت داور به همراه "هدکم"

برای اولین بار در لیگ جزیره: قضاوت داور به همراه "هدکم"

پایگاه خبری فوتبالی – لیگ برتر انگلیس، تایید کرده است که جرد ژیلت، برای اولین بار در تاریخ این لیگ، در بازی منچستر یونایتد مقابل کریستال پالاس، به همراه دوربینی بر روی سرش، بازی را قضاوت خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، طی این رویداد که به جزئیات داوری در لیگ برتر انگلیس مربوط می‌شود، طرحی معروف به “RefCam” اجرا خواهد شد. تصاویر ضبط شده توسط این دوربین به صورت زنده نمایش داده نخواهند شد اما طبق برنامه تعیین شده، در زمان مقرر قابل دسترسی خواهد بود.

درموت گلگر، داور بازنشسته لیگ جزیره، در مصاحبه با اسکای اسپورتس در اینباره گفت:" فکر می‌کنم این اتفاق مسائل زیادی که مردم متوجه آن‌ها نیستند را به نمایش خواهد گذاشت. در بازی روز شنبه اتفاقی افتاد و برنلی خواستار پنالتی شد، اگر داور در آن روز چنین دوربینی به سر داشت، می‌توانستید ببینید که او چه چیزی دیده است، چیزی که شما به عنوان بیننده آن را می‌بینید، کاملا متفاوت است. این مسئله، کمی چشمان مردم را باز خواهد کرد. هیجان انگیز است که ببینیم چه فایده ای دارد و چه تاثیرات آموزشی خواهد داشت."

ژیلت پیش‌تر به دلیل استفاده از میکروفون حین هنگام قضاوت یک بازی در لیگ استرالیا در سال 2019 شناخته شده بود. او به دلیل نحوه مدیریت بازی به شدت مورد ستایش قرار گرفته بود. باید دید نتیجه این اقدام که در راستای ایجاد شفافیت بیشتر نحوه قضاوت داوران در نظر گرفته شده است، چه خواهد بود.

2102