فیفا اولین رنکینگ فوتسال زنان را منتشر کرد؛ ایران در رده هشتم جهان

فیفا اولین رنکینگ فوتسال زنان را منتشر کرد؛ ایران در رده هشتم جهان

پایگاه خبری فوتبالی- در حالی که این روز ها خبر های زیادی از فوتسال مردان و زنان به گوش می رسد، فیفا رده بندی تیم های ملی فوتسال در بخش زنان و مردان را منتشر کرد.

به گزارش فوتبالی، دقایقی قبل فیفا با انتشار اولین رنکینگ تیم های ملی فوتسال زنان گام بلندی برای توسعه این ورزش برداشت. فوتسال زنان چند سالی است که رو به نزول است و حالا فیفا با اقداماتی که مهم ترین آن برگزاری جام جهانی زنان است سعی دارد به این رشته توجه ویژه ای کند.

قدم مهم امروز فیفا انتشار نخستین رده بندی تیم های ملی فوتسال زنان است که تیم ملی فوتسال زنان ایران در رده هشتم جهان و دوم آسیا قرار گرفت. البته برای تیمی که مدت هاست بازی های ملی اش به مسابقات کافا معطوف شده است این رده خوب است اما جایگاه فوتسال زنان ایران بدون شک بالاتر از این است. 

در این رده بندی برزیل، اسپانیا و پرتغال اول تا سوم هستند. در میان تیم های آسیایی، تایلند با قرار گرفتن در رده ششم جهان صدرنشین است و ژاپن با قرار گرفتن در رده نهم پس از ایران سوم است.

تیم ملی فوتسال زنان ایران امسال بازی های داخل سالن را در پیش دارد و سال آینده هم باید در جام ملت ها و احتمالا جام جهانی بازی کند.

۶۰۰۱