فساد به ورزش زنان هم کشیده شد/ این قسمت: دستبند طلا!

فساد به ورزش زنان هم کشیده شد/ این قسمت: دستبند طلا!

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از داوران شاغل در لیگ برتر بسکتبال بانوان، با پیشنهاد رشوه از سوی یکی از تیم‌های این لیگ مواجه شده است.

به گزارش فوتبالی، این روزها ماجرای فساد در فوتبال حسابی نقل محافل است و هر از چندگاهی اخبار مختلفی در این زمینه از گوشه و کنار به گوش می‌رسد. ماجرایی که در سال 1400 در یک باشگاه کرمانی اتفاق افتاده بود، به صورت علنی افشا شد و نهادهای نظارتی هم به این مسئله ورود کردند.

دامنه فساد به قدری گسترده بود که به فدراسیون فوتبال هم کشیده شد و ارکان مختلف این مجموعه را درگیر کرد، تاجایی که خداداد افشاریان و سهیل مهدی، دو فرد بالامقام در فدراسیون مجبور به استعفا شدند.

البته خبر فساد در فوتبال ایران داستان جدیدی نیست و همواره شاهد این بوده‌ایم که برخی افراد از مسائل ناهنجار مانند رشوه‌خواری، شرط‌بندی و تبانی و... در سطوح گوناگون فوتبال ایران صحبت کرده‌اند، اما وقوع چنین مسئله‌ای به صورت غیرقابل کتمان آن هم در بالاترین سطح لیگ نشان می‌دهد که باید ماجرای فساد را بسیار جدی تلقی کرد.

هم اکنون براساس تازه‌ترین خبرها، پای فساد به ورزش بانوان باز شده و این بار شاهد یک پیشنهاد عجیب در لیگ بسکتبال بانوان هستیم. این ماجرا که به سال 1402 مربوط می‌شود، از این قرار بوده که پیش از آغاز یک مسابقه لیگ برتری، یکی از افراد منتسب به یکی از تیم‌ها به یکی از داوران خانم نزدیک می‌شود و به او پیشنهاد رشوه می‌دهد، البته نه به صورت نقدی، بلکه دستبندی از جنس طلا!

اما این خانم از دریافت رشوه خودداری کرده و ماجرا را به جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال گزارش می‌دهد. این داور خانم که «افرا بهرامی» نام دارد، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم ماجرای فوق را تایید کرده و ضمنا گفته از ارائه جزییات بیشتر معذور است.

اینکه این داور بانو از دریافت رشوه سرباززده و زیر بار فساد نرفته خبر خوبی است، اما باید این نکته را هم مدنظر قرار داد که ابعاد فساد به قدری گسترده است که هم اکنون رد پای آن در ورزش بانوان هم دیده می‌شود. این‌ها تنها نمونه‌‌های افشاشده از فساد در ورزش هستند که رسانه‌ای شدند و قطعا مشابه این موارد در لایه‌‌های مختلف ورزش ایران یافت می‌شود که باید توسط نهادهای نظارتی ریشه‌یابی و محکوم گردد.

7474