گزارش ویژه/ 5 لحظه ویژه رویارویی‌های استقلال و ذوب‌آهن در تهران به انتخاب «فوتبالی»

گزارش ویژه/ 5 لحظه ویژه رویارویی‌های استقلال و ذوب‌آهن در تهران به انتخاب «فوتبالی»

پایگاه خبری فوتبالی- بیست و سومین میزبانی استقلال از ذوب‌آهن در لیگ برتر، این هفته رقم می‌خورد.

به گزارش فوتبالی، رویارویی‌هایی که کم، صحنه و لحظه ویژه نداشته‌اند. انتخاب 5 تا از این 23 بازی، کار راحتی نیست ولی «فوتبالی» به دلیل اتفاقات رخ داده قبل، حین و بعد، این رویارویی‌ها و لحظات را دسته‌بندی

کرده است.

1/ بازی برگشت لیگ چهارم: 21 اسفند 1383

استقلالِ قلعه‌نویی در یک عصر بارانیِ زمستانی در خانه با 3 گل به ذوب‌آهن باخت. تیم او، نمایش خوبی داشت ولی حریف ضدحملات مهمان نشد. رسول کربکندی چند دقیقه قبل از سوت پایان راهی اتاق کنفرانس شد تا درباره این فتح‌الفتوحش حرف بزند.

2/ بازی رفت لیگ پنجم: 25 آذر 1384

درست یک سال بعد، استقلال و قلعه‌نویی در آزادی، انتقام‌شان را از ذوب‌آهن و کربکندی گرفتند و با 3 گل مهمان را شکست دادند. سیاوش اکبرپور در این بازی، یک صحنه تاریخی رقم زد و با ضربه «رابونا» پاس گل داد.

3/ بازی رفت لیگ هشتم: 10 آبان 1387

تکلیف قهرمانی لیگ هشتم به روز آخر کشیده شد ولی خیلی‌ها می‌گویند این صحنه، همه چیز را رقم زد: خطای 6 ثانیه‌ای که محسن قهرمانی از عیسی اندوی گرفت. 

همین توپ با ضربه حسین کاظمی و پس از برخورد به تیر عمودی دروازه، گل شد.

4/ بازی رفت لیگ شانزدهم: 30 شهریور 1395

یحیی گل‌محمدی، روزگار درخشانی در ذوب‌آهن داشت و قهرمان جام حذفی و فاتح سوپرجام شد. ولی رفتار سعید آذری در لیگ 16 و محروم کردنش از حضور در بازی با فولاد، قصه را به پایان نزدیک کرد و این اتفاق با شکست 2 یک برابر استقلال رقم خورد.

5/ بازی رفت لیگ هفدهم: 29 شهریور 1396

نتایج فوق‌العاده ضعیف علیرضا منصوریان در دومین فصل نشستن روی نیمکت استقلال، همچنان ادامه داشت.

 استقلال برابر ذوب‌آهن، با گل چشمی جلو افتاد ولی یک گل آفساید خورد و همین تساوی، پایان دوران منصوریان را رقم زد: یک برد در 7 بازی.

5390