مختاری: بی‌تجربگی باعث شد المپیک را از دست بدهم/ برای رفتن به اوزان غیرالمپیکی تصمیمی ندارم

مختاری: بی‌تجربگی باعث شد المپیک را از دست بدهم/ برای رفتن به اوزان غیرالمپیکی تصمیمی ندارم

پایگاه خبری فوتبالی- محمدرضا مختاری درباره مبارزه جنجالی با حریف ترکیه‌ای گفت: بی‌تجربگی من باعث شد تا تاوان این اشتباه را با محرومیت از المپیک، پرداخت کنم.

به گزارش فوتبالی، رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه، طی روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفند سال ۱۴۰۲ در شهر آنتالیا ترکیه برگزار شد. یکی از دیدارهای حساس و البته جنجالی این پیکارها، مبارزه محمدرضا مختاری در مرحله نیمه‌نهایی وزن ۷۷ کیلوگرم برابر یوکسل سارجیجک نماینده کشور میزبان بود که با درگیری و دعوای شدید همراه شد، تا حدی که برخی از اعضای کادر فنی و رئیس فدراسیون کشتی ترکیه نیز به وسط تشک آمدند. در نهایت داوران هر دو کشتی‌گیر را از این رقابت‌ها، حذف (دیسکالیفه) کردند.

پس از این اتفاق، کمیته انضباطی فدراسیون کشتی، محمدرضا مختاری را تعلیق کرد. با توجه به عدم محرومیت و جریمه از سوی اتحادیه جهانی کشتی، کمیته انضباطی فدراسیون در نهایت رای به لغو تصمیم خود داد تا او بتواند به فعالیت‌های ورزشی‌اش از جمله حضور در تمرینات تیم‌ ملی ادامه دهد.

محمدرضا مختاری به محرومیت خود اشاره کرد و توضیح داد: پس از اتفاقات ناخوشایند رقابت‌های وهبی امره ترکیه، کمیته انضباطی فدراسیون من را محروم کرد. خوشبختانه اتحادیه جهانی به آن درگیری واکنشی نداشت و فدراسیون مجوز فعالیتم را صادر کرد و می‌توانم در اردوهای تیم ملی شرکت کنم.

وی در خصوص مبارزه جنجالی با حریف ترکیه‌ای، توضیح داد: حریف ترک در آن مبارزه ابتدا با برهم زدن تمرکزم اقدام به درگیری فیزیکی کرد که در ادامه نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان دادم. بی‌تجربگی من باعث شد تا تاوان این اشتباه را با محرومیت از المپیک، پرداخت کنم. در مرحله نیمه نهایی این جام امین کاویانی‌نژاد که مهم‌ترین رقیب داخلی‌ من در این وزن بود، را در رقابت رودررو شکست دادم. اتفاق ترکیه باعث شد، در نهایت کاویانی‌نژاد سهمیه المپیک پاریس را در رقابت‌های گزینشی آسیا در بیشکک قرقیزستان کسب کند.

مختاری ابراز امیدواری کرد: با توجه به حساسیت بازی‌های المپیک نمی‌توان پیش‌بینی مدال را داشت چرا که کشتی ورزش رکوردی نیست. برای موفقیت ملی‌پوشان کشورم در المپیک خوش‌بین هستم تا بهترین عملکرد را به نمایش بگذارند.

مختاری در خصوص اینکه با از دست رفتن المپیک، قصد تغییر وزن دارد؟ گفت: برای رفتن به اوزان غیرالمپیکی تصمیمی ندارم و همچنان در وزن ۷۷ کیلوگرم خواهم ماند.

1999