دو مدال برنز برای ایران در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا

دو مدال برنز برای ایران در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- تکواندوکاران ایران در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا صاحب دو مدال برنز شدند.

به گزارش فوتبالی، روز نخست بیست‌وششمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا، امروز (پنجشنبه - 27 اردیبهشت ماه) در شهر دانانگ کشور ویتنام با کسب دو مدال برنز سعیده نصیری و متین رضایی و حذف عجیب ناهید کیانی پیگیری شد.

در وزن 46- کیلوگرم بانوان، سعیده نصیری در نخستین دیدار خود 2 بر صفر و با نتایج 16 بر 3 و 12 بر صفر از سد تکواندوکار مغولستان عبور کرد. او در مرحله یک چهارم نهایی نیز در دو راند و با نتایج 2 بر یک و 5 بر 2 روکا اوکاموتو از ژاپن را شکست داد، اما در مرحله نیمه نهایی در دو راند و با نتایج 7 بر 5 و 5 بر 2 مغلوب وانگ نماینده چین شد و با مدال برنز به کار خود پایان داد.

متین رضایی در وزن 63- کیلوگرم، ابتدا 2 بر صفر ساروکا از ژاپن را برد و در مرحله یک چهارم نهایی در دو راند و با نتایج 5 بر 3 و 14 بر 5 از سد ذکریا قالی از عربستان گذشت. رضایی در مرحله نیمه نهایی نیز در دیداری نزدیک مقابل جانگ جون دارنده مدال برنز المپیک توکیو و یک مدال طلا و نقره جهان 2 بر صفر و با نتایج 5-5 و 10 بر 12 شکست خورد و از حضور در دیدار نهایی بازماند و به مدال برنز رسید.

نتیجه عجیب رقابت‌های امروز حذف ناهید کیانی قهرمان دوره گذشته آسیا در نخستین مبارزه خود در رقابت‌های وزن 53- کیلوگرم بود. کیانی که سید یک جدول 14 نفره این وزن بود، پس از استراحت در دور نخست به مصاف جونگ نماینده تایلند رفت و در دور راند متوالی و با نتایج 3 بر یک و 2 بر یک مغلوب حریف خود شد تا قهرمان جهان و المپین تکواندو ایران وداعی زودهنگام با مسابقات داشته باشد.

1999