پاری سن ژرمن کماکان تیمی بی رقیب در لیگ فرانسه

پاری سن ژرمن کماکان تیمی بی رقیب در لیگ فرانسه

پایگاه خبری فوتبالی- در قرن جدید و از سال ۲۰۰۰ تیم پاری سن ژرمن با قهرمانی های پرتعداد به تیمی بدون رقیب در لیگ ۱ فرانسه تبدیل شده است.

به گزارش فوتبالی، با قهرمانی تیم فوتبال پاری سن ژرمن در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ در شبی که شکست موناکو در مقابل لیون این اتفاق را قطعی کرد تیم بی رقیب شهر پاریس یکبار دیگر قدرت مطلق خود را در لیگ ۱ فرانسه به رخ دیگر تیم ها کشید. از سال ۲۰۰۰ که تیم موناکو به مقام قهرمانی رقابت های لیگ ۱ رسید تاکنون پاری سن ژرمن با ۱۰ عنوان نخست در فوتبال فرانسه رکورددار بوده و پس از این تیم باشگاه لیون قرار دارد که بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ با ۷ عنوان قهرمانی لیگ ۱ همراه با ستارگانی مانند کریم بنزما و جونینیو به تیمی بی رقیب در زمان خود تبدیل شده بود.

در این بین تیم موناکو نیز دو بار مقام نخست لیگ ۱ فرانسه را کسب کرده و لیل نیز دو بار قهرمانی را در کارنامه خود دارد و تیم هایی مانند نانت، بوردو و مون پولیه نیز یکبار قهرمان فوتبال فرانسه شده اند. در این دوره حدودا ۲۴ ساله هیچ خبری از قدرت های دهه ۹۰ فوتبال فرانسه مانند المپیک مارسی و سن اتین که جزو پرافتخارترین تیم های تاریخ کشور فرانسه هستند نیست و به نظر هم نمی رسد تیم های دیگر بدون سرمایه های کلان خارجی بتوانند با تیم پاری سن ژرمن در یک دهه آینده نیز رقابت کنند.

۱۰۰۹