گزارش ویژه/ ده نکته از آلومینیوم - پرسپولیس در اراک؛ قرمزها ۳ بار کامبک خوردند!

گزارش ویژه/ ده نکته از آلومینیوم - پرسپولیس در اراک؛ قرمزها ۳ بار کامبک خوردند!

پایگاه خبری فوتبالی- یک: رسول خطیبی، سیدمهدی رحمتی یا مجتبی حسینی فرقی ندارد، انگار هر کسی روی نیمکت آلومینیوم بنشیند باید پرسپولیس را ببرد. این نه یک پیش‌شرط بلکه یک باید در اراک است. زخمهایی که آلومینیوم در این سالها به پرسپولیس زده ما را به یاد ابومسلم دهه هشتاد، استقلال اهواز دهه هفتاد و وحدت دهه شصت می‌اندازد.

دو: برای صعود پرسپولیس همه‌چیز فراهم بود، یک شروع خوب و بازی منسجم در نیمه اول که با دو گل هم همراه بود. اما کار از آنجایی گره خورد که اوسمار همه چیز را تمام شده دانست. وقتی کادرفنی بازی را رها کند و آن را آسان بگیرد فوتبال شما را تنبیه می‌کند.این راحت گرفتن هفته پیش داشت کار دست استقلال می‌داد که آبیها قسر در رفتند ولی این هفته یقه پرسپولیس را سه بار گرفت و در نهایت چیزی اتفاق افتاد که نباید می‌شد. پرسپولیسی ها دیروز سه بار کامبک خوردند.

سه: سؤال مهم از مجتبی حسینی این است که چرا بازیکنان کلیدی و تأثیرگذاری مثل نقی‌زاده، شروین بزرگ و امیر نوری روی نیمکت نشسته بودند؟ آیا حسینی آنها را برای نیمه دوم می‌خواست؟ انگار که ترکیب نیمه اول آلومینیوم آمده بود که ببازد.

چهار: عینا همین سؤال هم برای اوسمار مطرح است، که چرا همه مهره‌های خلاق و تأثیرگذارش مثل اورونوف، ترابی، عبدالکریم‌حسن و سروش را بیرون کشید. اوسمار قطعا فکرش را هم نمی‌کرد آلومینیوم اینطور به بازی برگردد. تعویضهای اوسمار اعتماد به نفس از دست رفته اراکی‌ها را به آنها برگرداند. وقتی دیدند فرجی و نعمتی در دفاع راست و چپ حضور دارند روحیه گرفتند.

پنج: امیررضا رفیعی چهار بازی گل نخورد. چرا؟ چون توپی سمت دروازه‌اش نیامد. بخش بزرگی از موفقیت پرسپولیس در بازیهای گذشته به حفظ توپ خوب این تیم در مقابل رقبا برمی‌گشت که اجازه بازیسازی و ایجاد موقعیت به تیم مقابل نمی‌داد. اوسمار مهره‌های کلیدی پرسپولیس که توان حفظ توپ را دارند را بیرون کشید و توپ را به آلومینیوم داد و باعث شد پرسپولیس به‌خصوص از جناحین مدام زیر فشار باشد.

شش: با تقدیر از شروین بزرگ که این بار مثل نامش بزرگی کرد بهترین بازیکن زمین مهدی لیموچی بود. وینگری که از همان هفته اول مقابل پرسپولیس در تهران شروع به درخشش کرد و دیروز نقش به‌سزایی در صعود آلومینیوم داشت، او ‌هر بار اراده کرد جناح راست پرسپولیس را جارو کرد. سبک بازی لیموچی شباهت زیادی به مهدی قایدی دارد.

هفت: مجتبی حسینی در تمام این سالها که کار مربیگری کرده تیمهایش در یک چیز مشترک هستند: انسجام تیمی. تیمهای حسینی سخت‌باز هستند و بسیار دونده و از همه مهمتر کاملا تحت تأثیر مربی بازی می‌کنند. حسینی از ابزاری که در اختیار دارد به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کند.

هشت: اگر بگوییم آلومینیوم دست پرسپولیس را از دو جام دور کرد ادعای غلطی نیست، جام حذفی را که از آنها گرفت و در لیگ هم با بردن پرسپولیس این تیم را فعلا پایین‌تر از استقلال در جدول قرار داده است. زخمی که اراکیها زدند قابلیت ساختن فصل دیگری از زخم‌کاری برای محمدحسین مهدویان را دارد.

نه: وحید امیری در ۳۶ سالگی خاطره پنالتی ده سال پیشش مقابل عراق را زنده کرد. تلخ است ولی حقیقت دارد که از آخرین بازی خوب وحیدامیری برای پرسپولیس مدتها می‌گذرد. ستاره‌ای که مصدومیتهای اخیر اجازه کیفیت بهتر را به او نمی دهد. فرضیه چپ‌ها پنالتی‌زن خوبی نیستند دیروز در اراک دوباره تکرار شد.

ده: با حذف استقلال و پرسپولیس از جام حذفی ، رقابت این دو تیم در شش هفته پایانی لیگ حساس‌تر و فشرده‌تر خواهد شد. از آنجایی که قهرمان جام‌حذفی به پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا می‌رود قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ اهمیت بیشتری پیدا می کند. بازیهای چهارشنبه این هفته سرخابیها مقابل سپاهانی که به روند بردن برگشته و تراکتوری که با مطهری ذوب را حذف کرده بسیاری از معادلات جدول را حل خواهد کرد.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی