نقطه قوتی که پاشنه آشیل شد؛ کابوس پنالتی استقلال برگشت

نقطه قوتی که پاشنه آشیل شد؛ کابوس پنالتی استقلال برگشت

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال و پنالتی همیشه داستان پرفراز و نشیبی داشته‌اند و باز هم این داستان برای آبی‌ها به قسمت نشیب آن رسیده است.

به گزارش فوتبالی، کابوس عجیب و غریب استقلال بازهم برگشت. آنها حالا دوباره به پاشنه آشیل زدن پنالتی بازگشته‌اند. معضلی که در حضور کوین یامگا تبدیل به یک نقطه قوت شده بود، حالا دیگر خبری ازش نیست.

 هر گاه کوین یامگا پشت ضربه پنالتی می ایستاد، تقریبا کسی نبود که از گل شدن توپ مطمئن نباشد. در دربی رفت، وقتی وی ای آر برای استقلال پنالتی گرفت، حتی گل‌محمدی و بیرانوند هم از گل شدن توپ اطمینان داشتند. مرد فرانسوی پشت 17 ضربه پنالتی ایستاد و 16تایش را گل کرد. تنها ضربه گل نشده را هم خودش در ریباند برابر گل گهر، به تور رساند.

  قبل و بعد از یامگا اما اوضاع استقلال در زدن پنالتی بسیار خراب است: گل شدن 3 پنالتی از 9 ضربه. و این یعنی آبی ها بدون شماره 11 حتی نیمی از پنالتی‌هایشان را هم گل نکرده‌اند. 

قبل از اینکه یامگا، مسئول زدن پنالتی شود، وریا غفوری دو ضربه مهم را از دست داد. او برابر هوادار و سپس جلوی تراکتور، دو پنالتی را برای تیمِ مجیدی در لیگ 21 خراب کرد. البته آبی ها هر دو بازی را با یک گل بردند. سپس نوبت به یامگا رسید تا پیاپی ضربات پنالتی را گل کند. در لیگ 22 و برابر ملوان، مهدی پور در غیاب یامگای تعویض شده پشت پنالتی ایستاد و گل زد. برابر هوادار هم که یامگا نبود، محبی و حسین حسینی گل زدند. ولی هر 3 پنالتی بعدی هدر رفت: قایدی برابر نفت مسجدسلیمان، محبی برابر پارس جنوبی و حردانی برابر مس رفسنجان.

 استقلال یا ضربه زنی یامگا، 94 درصد پنالتی هایش را گل کرده است و بدون او، 33 درصد پنالتی ها گل شده است. حردانی تا حدود زیادی توانسته جای خالی یامگا را در سمت راست پر کند ولی پر کردن جای خالی یامگا در ضربات پنالتی، محال است.

4326

عکس از ایمنا