سردار ایرانی رمی‌ها را خوشحال کرد؛ دومین گل در اولین بازی 90‌ دقیقه‌ای!

سردار ایرانی رمی‌ها را خوشحال کرد؛ دومین گل در اولین بازی 90‌ دقیقه‌ای!

پایگاه خبری فوتبالی – صعود تیم‌های ایران و تاهیتی از گروه B جام جهانی فوتبال ساحلی 2024 قطعی شده است. 

به گزارش فوتبالی، دو گل در 15 بازی شاید آمار خوبی برای یک مهاجم نباشد. اما وقتی بدانیم این مهاجم فقط 328 دقیقه برای تیمش بازی کرده است قضاوت‌مان درباره این مهاجم تغییر می‌کند.

این اتفاقی است که برای سردار آزمون مهاجم ایرانی باشگاه آ اس رم افتاده است. آزمون که پیش از این با 17 دقیقه حضور در بازی مقابل لچه موفق شده بود گل اولش را برای رم بزند امشب دومین گلش را هم برای باشگاه محبوب رم زد.

از ساعتی پیش آ اس رم در یک دیدار خارج از خانه از هفته بیست و پنجم سری آ مقابل تیم فروزینونه قرار گرفت. دانیله ده‌روسی سرمربی جدید رمی‌ها براین اولین بار در این فصل سردار را در ترکیب اصلی تیمش قرار داد.

سردار در بازی‌های قبلی رم که عمدتا تحت هدایت ژوزه مورینیو برگزار شد به عنوان بازیکن جانشین وارد بازی می‌شد. سردار در دورانی که زیر نظر مورینیو کار می‌کرد فقط یک بار موفق به گلزنی شده بود.

اما امشب جانشین مورینیو تصمیم گرفته مهاجم ایرانی در ترکیب اصلی تیمش قرار بدهد. رم در نیمه اول و با ضربه دین هویسن به گل رسید. اما هویسن بین دو نیمه تعویض شد و سردار در زمین باقی ماند.

در دقیقه 71 برایان کریستانته از پشت محوطه جریمه یک شوت به سمت دروازه فروزینونه زد. دروازه‌بان این توپ را ناقص دفع کرد و به سمت خط محوطه زد فرستاد. سردار اما زیرکانه از تله آفساید فرار کرد و موفق شد در ریباند توپ را از بین پاهای دروازه‌بان تبدیل به گل کند.

پنج دقیقه بعد از این گل سردار به دلیل یک خطای سفت و محکم روی بازیکن حریف اخطار گرفت. اما 5 دقیقه بعد رم با پنالتی لئاندرو پاردس به گل سوم رسید و توانست بازی را با همین 3 گل و البته 3 امتیاز شیرین تمام کند. 

با این پیروزی رم 41 امتیازی شد و در رده ششم ایستاد. رسیدن به تیم‌های اول و دوم و سوم جدول به دلیل فاصله زیادی که این 3 تیم با بقیه تیم‌های ایجاد کرده‌اند دشوار است اما رم می‌تواند به رده چهارم برسد و برای سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده بجنگد. 

بعد از این پیروزی ده‌روسی درباره بازیِ 90 دقیقه‌ای سردار گفت: «سردار یک مهاجم کاذب در خط میانی یا یک هافبک هجومی کاذب در خط حمله است. ایده من این بود که به حسام عوار که یک بازیکن با یفیت دیگر است، اجازه بازی بدهد. اما بعد دیدم که آزمون خوب کار می‌کند. با این حال، یافتن این هماهنگی زمان بیشتری می‌برد اما من آن را دوست داشتم.»

خود سردار هم پس از پایان بازی گفت: «بازی بسیار سختی را به ویژه در نیمه اول پشت سر گذاشتیم. در بین دو نیمه ما از نظر تاکتیکی و روش بازی، تغییراتی داشتیم و بسیار خوب بازی کردیم. گلزنی هم کار من است و از انجام آن خوشحال هستم. من از  فرصتی که دارم استفاده می‌کنم و از مورینیو به خاطر تمام کارهایی که برای ما انجام داده تشکر می‌کنم. امیدوارم با سرمربی جدید اوضاع بهتر پیش برود.» 

1359