ضرر هنگفت لیگ فرانسه در صورت خروج امباپه از پی‌اس‌جی

ضرر هنگفت لیگ فرانسه در صورت خروج امباپه از پی‌اس‌جی

پایگاه خبری فوتبالی - در صورت خروج کیلیان امباپه از پی اس جی، لیگ یک فرانسه متحمل ضرر 140 میلیون یورویی در حق پخش تلویزیونی خواهد شد. 

به گزارش فوتبالی، طبق آخرین اخبار، قهرمان جام جهانی 2018 به مسئولان پاریسن ژرمن اعلام کرده که در پایان فصل، این تیم را ترک خواهد کرد و هیچ علاقه ای به تمدید قراردادش ندارد. از رئال مادرید به عنوان مقصد بعدی کیلیان امباپه نام برده می شود. اگرچه این انتقالی دردناک برای ناصر الخلیفی خواهد بود، اما لیگ فرانسه نیز بابت این موضوع، متحمل ضرر زیادی خواهد شد. 

به نقل از سایت گل، در حال حاضر لیگ فوتبال فرانسه در حال مذاکره برای فروش حق پخش تلویزیونی برای سال های 2024 تا 2029 است و اگر کیلیان امباپه در این لیگ حضور نداشته باشد، باعث ضعیف تر شدن موضع لیگ فرانسه در مذاکرات خواهد شد. گفته می شود که قیمت حق پخش تلویزیونی تا 20 درصد کاهش پیدا می کند و طبق محاسبات، لیگ فرانسه بیش از 140 میلیون یورو از دست خواهد داد که واقعاً ضربه بزرگی به پی اس جی و لیگ فرانسه خواهد زد. 

امباپه درخواست حقوق 70 میلیونی در سال و همچنین پاداش 125 میلیون یورویی برای عقد قرارداد با رئال مادرید داشته است و فلورنتینو پرز می خواهد امباپه را به عنوان ستاره عصر جدید رئال به همگان معرفی کند.

4416