عکس / ادای احترام اریک تن هاگ به اسطوره منچستریونایتد

عکس / ادای احترام اریک تن هاگ به اسطوره منچستریونایتد

پایگاه خبری فوتبالی - اریک تن هاگ، در آستانه شصت و ششمین سالگرد فاجعه هوایی مونیخ، به سر مت بازبی، اسطوره منچستریونایتد ادای احترام کرد.

به گزارش فوتبالی، این مربی هلندی قبل از بازی مقابل وستهام فاش کرد که از داستان سر مت بازبی ملقب به "پدر منچستریونایتد" و "رئیس" الهام گرفته است. روز سه‌شنبه، یونایتدی‌ها شصت و ششمین سالگرد فاجعه سقوط هواپیمای حامل بازیکنان و کادر فنی تیم منچستریونایتد را گرامی داشته و به 8 تن از بازیکنان برجسته شیاطین سرخ که در اثر سقوط هواپیمایشان در هنگام برخاستن از یک مسابقه در جام ملت‌های اروپا در بلگراد، پس از توقف سوخت‌گیری در باواریا جان خود را از دست دادند، ادای احترام می‌کنند. این فاجعه، جان بیست و سه نفر از جمله 8 تن از بازیکنان یونایتد، 3 تن از کادر فنی و مسئولان ورزشی و 8 خبرنگار را گرفت. با این حال، پس از غلبه بر صدمات شدید و نجات از این حادثه، سر مت بازبی، سرمربی وقت سرخپوشان یونایتد، تیمی از بازیکنان بسیار جوان را تشکیل داد که ده سال بعد، قهرمان اروپا شد. 

در باب عظمت سر مت بازبی همین بس که سر بابی چارلتون، دنیس لاو و جورج بست، ستاره‌ها و اسطوره‌های شیاطین سرخ از شاگردان این مربی بزرگ بودند. اعتقاد و اهمیت او به جوانان و تیم‌های آکادمی، از اصول و پایه‌های شکل‌گیری منچستریونایتد بوده که همچنان جزو دستورالعمل‌ها و سرلوحه مسئولان این باشگاه قرار دارد. سر مت بازبی در 20 ژانویه 1994 فوت کرد. 

این مربی هلندی در گفتگو با رسانه‌های داخلی باشگاه گفت: "فکر می کنم این حادثه درباره میراث این باشگاه، در مورد DNA این باشگاه، در مورد شکست های بزرگ، تراژدی که اتفاق افتاد حرف‎‌های زیادی برای گفتن دارد. مونیخ برای باشگاه یک فاجعه به معنای واقعی بود و اینکه چگونه باشگاه پس از آن بهبود پیدا کرد و از انحلال نجات یافت، عالی بود. از چنین فاجعه‌ای، جان سالم به در ببرید و چند سال بعد، بزرگترین جام را در فوتبال اروپا به ارمغان می‌آورید؛ این فوق‌العاده است. فکر می‌کنم ما همیشه باید این را به یاد داشته باشیم که این میراث، دلیل وجود منچستریونایتد است و ما باید به عنوان یک باشگاه، به عنوان یک تیم و به عنوان یک فرد با آن روبرو شویم."

اریک تن هاگ نه تنها در دوران حضورش در شیاطین سرخ، بلکه در دوران حضورش در آژاکس، فرصت‌های زیادی به استعدادهای بومی داده است. در انگلستان، او اولین بازی بازیکنانی مانند کوبی ماینو، الخاندرو گارناچو و ویلی کامبوالا را برای آنها مهیا کرد. این باشگاه تا اینجای فصل به دلیل ناهماهنگی با مشکل مواجه شده، اما آنها امیدوارند امروز مقابل وستهام در خانه به پیروزی برسند تا جان دوباره‌ای به جسم خسته شیاطین سرخ دمیده شود.

1369