یکسال از درگذشت جانلوکا ویالی سپری شد

یکسال از درگذشت جانلوکا ویالی سپری شد

پایگاه خبری فوتبالی- یکسال از درگذشت اسطوره تیم ملی ایتالیا جانلوکا ویالی گذشت.

به گزارش فوتبالی ، ستاره سابق فوتبال ملی ایتالیا و باشگاه‌های یوونتوس، سمپدوریا و چلسی که چندین سال با سرطان لوزالمعده مبارزه می‌کرد سال گذشته در چنین روزی و در سن ۵۸ سالگی در بیمارستانی در لندن درگذشت. ‌جانلوکا ویالی، ملی‌پوش سابق ایتالیا دوران درخشش خود را در باشگاه پرطرفدار شهر جنوا آغاز کرد و ضمن کسب عنوان قهرمانی در سری‌ آ و جام حذفی با پیراهن سپمدوریا در سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا را نیز با این تیم در سال ۱۹۹۲ تجربه کرد.

او همچنین تا چندی پیش از مرگ به عنوان مربی و دستیار با روبرتو مانچینی، سرمربی تیم ملی ایتالیا و هم‌ بازی سابق خود در سمپدوریا همکاری داشت. این ستاره ایتالیایی در حالی که همچنان با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، به عنوان دستیار مانچینی به همراه تیم ملی کشورش فاتح رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ شد.

وی علاوه بر کسب قهرمانی لیگ، جام حذفی و جام برندگان با پیراهن سمپدوریا، قهرمانی در سری آ، لیگ قهرمانان اروپا و جام یوفا با بیانکونری و نیز جام برندگان جام با چلسی را نیز در کارنامه افتخارات باشگاهی خود داشت. جانلوکا ویالی ۵۹ بار با پیراهن تیم ملی ایتالیا به میدان رفت و برای این تیم ۱۶ گل به ثمر رساند. کسب مقام سومی جام جهانی ۱۹۹۰ در خانه و راهیابی به نیمه نهایی یورو ۱۹۸۸ از دیگر افتخارات ملی او به عنوان بازیکن بود.

۱۰۰۹