کوین دی‌بروینه بهترین بازیساز سال ۲۰۲۳ شد

کوین دی‌بروینه بهترین بازیساز سال ۲۰۲۳ شد

پایگاه خبری فوتبالی- کوین دی بروینه بهترین هافبک بازیساز سال شد

به گزارش فوتبالی ، کوین دی‌بروینه به عنوان برنده جایزه بهترین بازی‌ساز سال از نگاه IFFHS انتخاب شد. از نگاه فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS)، کوین دی‌بروینه به عنوان بهترین بازی‌ساز سال ۲۰۲۳ فوتبال جهان انتخاب شد. هافبک بلژیکی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز این جایزه را کسب کرده بود. پس از کوین دی‌بروینه، لیونل مسی، برناردو سیلوا و جود بلینگام در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

کوین دی بروین از ابتدای فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ تاکنون ۱۰۲ پاس گل در لیگ برتر انگلیس ثبت کرده است که بیش از هر بازیکن دیگری در این بازه زمانی است و نشان می دهد انتخاب او در بین تمام نام های بزرگی که در فهرست وجود داشته بی دلیل نبوده است.

کوین دی بروینه چندی پیش در یک مصاحبه پر مورد سبک خاص پاس های خود در مسابقات گفت: "من همیشه میتوانم در تمام طول بازی به بازیکنان کناری یا روبه عقب پاس بدهم و درصد پاس سالم من بالای ۹۶ درصد ثبت شود ولی این نوع پاس ها از نظر من هیچ سودی ندارد و این آمار شاید برای یک هافبک تدافعی خوب باشد ولی برای من اینطور نیست. من همیشه دوست دارم‌ ریسک‌ کنم و برای تیم موقعیت‌ های گل بسیار خلق کنم‌ و پاس گل بدهم و همیشه سعی کردم بالاترین دقت را در پاس های رو به جلو و در عمق ثبت کنم."

بازگشت کوین دی‌بروینه به تمرینات منچسترسیتی پس از مصدومیت طولانی مدت می تواند خبر بسیار خوبی برای پپ گواردیولا باشد که در غیاب این بازیکن و کاپیتان اول تیم خود مشکلات زیادی در پر کردن جای خالی دی بروینه داشته است.

۱۰۰۹