دستمزد اندک بازیکنان در لیگ مسی؛ فاصله زیاد با اروپا و حتی برزیل

دستمزد اندک بازیکنان در لیگ مسی؛ فاصله زیاد با اروپا و حتی برزیل

پایگاه خبری فوتبالی - سال 2023 برای لیگ فوتبال آمریکا تاریخی بود چرا که توانستند یکی از سرشناس ترین ستارگان تاریخ فوتبال یعنی لیونل مسی را به خدمت بگیرند.

به گزارش فوتبالی، علاوه بر مسی، دیگر ستارگان سابق بارسلونا نظیر جوردی آلبا و سرجیو بوسکتس نیز به اینتر میامی ملحق شدند و به زودی لوئیز سوارز نیز به آنها ملحق شود. البته در حال حاضر لیگ آمریکا به خصوص از نظر دستمزدها با لیگ های دیگر، اختلاف بسیار زیادی دارد. 

در حقیقت لیگ آمریکا از دستمزد دقیق بازیکنان رونمایی کرده است. به طور مثال سرجیو بوسکتس در اینتر میامی دستمزد پایه 1.5 میلیون دلار را داشته و جوردی آلبا نیز به دستمزد پایه یک میلیون دلار رسیده است. بهترین بازیکن لیگ آمریکا یعنی لوسیانو آکاستا در فصل اخیر دستمزد پایه دو میلیون دلار را داشته است.

کم درآمدترین بازیکنان لیگ آمریکا، اوبد وارگاس و سرجیو انگوما هستند که سالانه 67300 دلار حقوق می گیرند. این در حالیست که حداقل دستمزد در فوتبال اسپانیا 109000 دلار است یا کمترین دستمزد در لیگ برتر انگلیس 304.556 دلار است. 

در حال حاضر لیگ آمریکا از نظر سطح دستمزد حتی به لیگ برزیل هم نمی رسد. به طور مثال لوئیز سوارز در دوران حضورش در گرمیو سالی شش میلیون یورو دستمزد می گرفت یا دستمزد بازیکنانی نظیر پدرو گیلرمه و خرمان کانو سالی دو میلیون یورو است. 

4125