حضور مسی در تورنمنتی که پس از 26 سال از سر گرفته می‌شود

حضور مسی در تورنمنتی که پس از 26 سال از سر گرفته می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی - لیونل مسی و هم تیمی هایش در اینتر میامی به زودی باید در تورنمنتی شرکت کنند که برای اولین بار پس از 26 سال از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، برای اولین بار از سال 1998، تورنمنت "کوپا اینترآمریکانا" یا همان" جام بین آمریکایی"  با حضور تیم های شمال و جنوب قاره آمریکا برگزار خواهد ش چرا که کنفدراسیون های فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی (کونکاکاف) و آمریکای جنوبی (کونمبول) برای بازگشت این تورنمنت به توافق رسیده اند. 

این تورنمنت در آن دوران در میان قهرمان کونکاکاف و قهرمان لیبرتادورس برگزار می شد اما برای دوره جدید آن در سال 2024، شکل متفاوتی در نظر گرفته شده است.  در حقیقت قرار است که قهرمان های لیبرتادورس، جام باشگاه های آمریکای جنوبی، لیگز کاپ و لیگ قهرمانان کونکاکاف در این تورنمنت چهار تیمی شرکت کنند.  بدین ترتیب مسی و تیمش به عنوان قهرمان لیگزکاپ در این مسابقات شرکت خواهند داشت. 

فلومیننزه به عنوان قهرمان لیبرتادورس حضورش در مسابقات را قطعی کرده است و کیتو از اکوادور به عنوان قهرمان جام باشگاه های آمریکای جنوبی و لئون مکزیک به عنوان قهرمان کونکاکاف در این بازیها حضور پیدا می کنند.تیم مسی قرار است که در نیمه نهایی به مصاف فلومیننزه برود. 

در مجموع سیزده باشگاه توانسته بودند که قهرمان جام اینترآمریکانا شوند که ایندپندینته آرژانتین با سه قهرمانی رکورد دار بود. ناسیونال اروگوئ، آمه ریکای مکزیک و ناسیونال کلمبیا نیز دو بار در این تورنمنت به قهرمانی رسیدند.  در آخرین دوره بازیها در سال 1998 ، دی سی یونایتد مقابل واسکودوگاما به قهرمانی رسیده بود.

4125