بارسلونا در چه صورتی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حذف می‌شود؟

بارسلونا در چه صورتی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حذف می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی - بارسلونا در دو فصل اخیر از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حذف شده بود و به نظر می رسید که امسال به واسطه این که گروهشان آسان تر بود، طلسم شکسته شود.

به گزارش فوتبالی، بارسلونا در صورت پیروزی مقابل شاختار می توانست صعودش به مرحله حذفی را قطعی کند اما در این بازی در هامبورگ شکست خورد تا صعودشان به خطر بیافتد. در حقیقت دو بازی آینده برای تیم ژاوی کلیدی است و اگر نتوانند نتایج مطلوبی کسب کنند، این خطر وجود دارد که برای سومین سال متوالی راهی لیگ اروپا شوند. 

در حال حاضر بارسلونا و پورتو هر دو 9 امتیازی هستند در حالی که شاختار با 6 امتیاز دوم است. آمبرس بدون امتیاز است و حذف شده است.  تیم ژآوی باید در بازی بعدی خود در اروپا از پورتو در مونجوییک پذیرایی کند. بارسا در صورت پیروزی می تواند صدرنشینی خود در گروه را قطعی کند اما اگر در این بازی شکست بخورند و شاختار مقابل آمبرس پیروز شود، شرایط برایشان خیلی خطرناک می شود. در آن صورت پورتو با 12 امتیاز صدرنشین گروه می شود، شاختار و بارسا نیز با 9 امتیاز در رده بعدی قرار می گیرند. با توجه به این که شاختار و بارسا در بازی رو در رو به تساوی رسیده اند، کار به تفاضل گل و گل زده بیشتر کشیده خواهد شد. 

در حقیقت اگر شاختار با اختلاف گل زیادی مقابل آمبرس پیروز شود، هیچ بعید نیست که بارسا تا رتبه سوم گروه پایین بیاید. بارسا در این حالت در صورت پیروزی مقابل آمبرس در هفته پایانی 12 امتیازی می شود و باید امیدوار باشد که شاختار مقابل پورتو پیروز نشود در غیر این صورت، این گروه سه تیم 12 امتیازی خواهد داشت!

اگر هر سه تیم دوازده امتیازی شوند، شرایط به شدت پیچیده می شود. در آن صورت نتیجه بازی رو در روی پورتو و شاختار خیلی مهم خواهد بود و اگر تیم اوکراینی با اختلاف بیشتر از یک گل مقابل پرتغالی ها پیروز شود، بارسا از مرحله گروهی حذف می شود و پورتو و شاختار به یک هشتم نهایی صعود می کنند.

در هر صورت باید منتظر بازیهای هفته پنجم بمانیم. اگر بارسلونا در مقابل پورتو شکست بخورد و شاختار مقابل آمبرس پیروز شود، یک معمای پیچیده برای هفته پایانی ایجاد خواهد شد.

4125