درخشش دو ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا؛ وقتی همه محو رونالدو بودیم

درخشش دو ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا؛ وقتی همه محو رونالدو بودیم

پایگاه خبری فوتبالی - این که طارمی در لیگ قهرمانان اروپا گل بزند غیر منتظره نبود اما گلزنی جهانبخش در این تورنمنت همه را سورپرایز کرد.

به گزارش فوتبالی، شب گذشته و درست در زمانی که همه فوتبالدوستان ایرانی محو تماشای بازی النصر و پرسپولیس بودند کیلومترها دورتر دو‌ بازیکن ایرانی موفق شدند در اولین بازی تیم‌شان در لیگ قهرمانان اروپا گل بزنند.

دیشب چشم میلیونها فوتبالدوست ایرانی به ورزشگاه آزادی دوخته شده بود. آنها ناباورانه در حال تماشای بازی کریستیانو رونالدو، سادیو مانه، مارسلو بروزوویچ و اوتاویو در ترکیب النصر بودند.

در طرف مقابل پرسپولیسیها حضور داشتند که سعی می‌کردند جلوی درخشش فوق ستاره‌های النصر را بگیرند. اما از بازیکنان داخلی النصر غافل شدند و پرسپولیس دو بر صفر بازی را باخت.

همزمان با دویدن فوق ستاره‌های النصر در ورزشگاه آزادی و زمین چمن ناهموارش، دو‌ ستاره فوتبال ایران با تیم‌های خودشان پا به اولین بازی در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا گذاشته بودند

مهدی طارمی با پورتو میهمان شاختار دونتسک اوکراین بود و فاینورد در حالی که علیرضا جهانبخش روی نیمکت این تیم نشسته بود از سلتیک اسکاتلند پذیرایی می‌کرد.

شاختار به دلیل جنگ اوکراین و روسیه و ممنوعیت میزبانی در اوکراین، در ورزشگاه شهر هامبورگ آلمان میزبان پورتو بود.

بازی بسیار جذاب و پرگل شروع شد و تابلو نتایج در دقیقه ۲۹ نتیجه را ۳ بر یک به سود پورتو نشان می‌داد. نتیجه‌ای که تا پایان بازی هم حفظ شد. وندرسون گالنو ستاره پورتو در این بازی بود. او دو گل زد و یک پاس گل داد. زننده گل سوم هم کسی نبود جز مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو.

طارمی که که چند هفته‌ای بود گل نمی‌زد، جمعه شب موفق شد اولین گلش را در لیگ برتر پرتغال بزند. با این اتفاق پای مهدی در فصل جدید به گل باز شد و طارمی دیشب موفق شد با یک ضربه دقیق و غافلگیر کننده اولین گلش در فصل جدید لیگ قهرمانان را هم بزند.

در همسایگی آلمان و در کشور هلند تیم فاینورد موفق شد فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را با برد شروع کند. سلتیک اسکاتلند تیم خوبی نشان می‌داد که توانسته بود قهرمان فصل قبل هلند را به دردسر بیندازد. اما در دومین دقیقه از وقت‌های تلف شده نیمه اول مقاومت میهمان شکست.

در دقیقه ۶۴ یک بازیکن از سلتیک پنالتی داد و اخراج شد تا کار برای این تیم سخت‌تر هم بشود. اما ضربه پنالتی را ایگور پایکسائو از دست داد

سرمربی فاینورد یعنی آرنه اشلوت تصمیم گرفت این بازیکن را تعویض کند اما بازیکنی که به زمین رفت غیر منتظره بود

علیرضا جهانبخش در حالی در دقیقه ۶۷ به جای پایکسائو به زمین رفت که در سه بازی آخر فاینورد در لیگ هلند روی نیمکت نشسته بود و حتی یک دقیقه هم فرصت بازی نداشت.

یک دقیقه پس از ورود جهانبخش به زمین سلتیک دومین اخراجی را هم داد. اما وینگر ایرانی ۹ دقیقه پس از ورودش به زمین یک شوت دیدنی را به سمت دروازه سلتیک زد که دروازه‌بان این تیم قادر به مهارش نبود.

به این ترتیب برتری فاینورد دو‌ برابر شد و هواداران این تیم از برد در بازی اول لیگ قهرمانان اروپا مطمئن شدند


گلزنی دو ایرانی در هفته اول لیگ قهرمانان اروپا خبر خوبی برای فوتبالدوستان ایرانی است و نوید یک فصل موفق را برای ستاره‌های ایرانی پورتو و فاینورد می‌دهد

۱۳۵۹