ایران در لیست انتظار میزبانی فوتسال جام ملت‌های آسیا

ایران در لیست انتظار میزبانی فوتسال جام ملت‌های آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- ایران در لیست انتظار نامزدهای میزانی جام ملت‌های فوتسال آسیا قرار دارد.

⁨به گزارش فوتبالی، با اعلام دپارتمان امور بین الملل فدراسیون فوتبال و بر اساس نامه دریافتی از سوی دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا با موضوع فرایند انتخاب میزبانی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته است که به دلیل میزبانی جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۲ در غرب آسیا در کشور کویت و با توجه به قانون چرخشی انتخاب میزبان، اولویت را به نامزدهای شرق آسیا یعنی اندونزی و مغولستان بدهد.

در همین راستا نمایندگان AFC در ماه می و ژوئن از زیرساخت‌های فوتسالی این دو کشور بازرسی خواهند کرد. در صورتی که این دو کشور معیارهای لازم را دارا نباشند، سپس از کشورهای ازبکستان و ایران که پیش تر درخواست میزبانی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۴ را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه داده بودند، بازدید خواهد شد.

باتوجه به انصراف اندونزی از میزبانی جام جهانی فوتبال جوانان، گفته می‌شود فیفا این کشور را مجازات می‌کند و میزبانی جام ملت‌های فوتسال آسیا به اندونزی نمی‌رسد.

در دوره قبلی این مسابقات در سال ۲۰۲۲ که به میزبانی کویت برگزار شد، تیم ژاپن به عنوان قهرمانی رسید و ایران به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد.

۶۴۴۲